Újrajátszott Trianon társasjáték
- Azonosító: #806238
- Model#: 707286
- Frissítve: 33 perce
- Kard és Korona Kft
- Lányoknak és fiúknak
- 1-4 játékos
- 14+ éveseknek
Külső raktáron
24 hónap jótállás
19 760 Ft
15 559 Ft + Áfa
Újrajátszott Trianon társasjáték termék leírása
Az Újrajátszott Trianon egy teljesen kooperatív játék, amelyben egy száz évvel ezelőtti képzeletbeli kormány tagjai a játékosok – akár egyedül is játszható -, és egyszerre kell szembenézzenek a Nagy Háború utáni kor minden kihívásával: az ellenség csapatai folyamatosan támadják az országot, a szén és gabona mennyisége korlátozott, és állandóan csökken, ahogy egyre újabb régiókat veszítünk, az események pedig a valós történelmi helyzetnek megfelelően követik egymást.
Miről szól a játék?
A játéktábla a Magyar Királyság ezeréves építménye, amelyet az újonnan létrejövő kis-antant államok vesznek körbe, és seregeik ugrásra készen várakoznak az ország lerohanására. Az események az I. világháború végén, 1918. őszén kezdődnek, amikor a háborús vereség az Osztrák-Magyar Monarchia felbomlásához vezet. Ebben a teljesen képlékeny helyzetben kell a játékosok által alakított hadügy, külügy, belügy és pénzügy miniszternek olyan döntéseket hoznia, amelyek megakadályozhatják a teljes káoszt, az ezeréves birodalom darabokra esését, és a vörösök hatalomra kerülését. Rendkívül összetett rendszerről van szó, amelyben megjelenik a korabeli társadalom aktuális állapota a morál sávon, míg a komplikált nemzetközi helyzetet a diplomácia sáv modellezi, amelyeken a skála mélypontja azonnali vereséget jelent a játékosok számára. Ugyanígy el kell kerülni, hogy ellenséges csapatok szállják meg Budapestet, vagy a játék végén még a jelenlegi országhatárokat sem sikerül megtartani, mert ezek szégyenteljes bukást okoznak. Amennyiben sikerül a mostani állapotoknál már picit kedvezőbb határokat elérni a hetedik forduló végére, 1920 kora nyarára, akkor győztesnek érezhetik magukat.
A játék lényege
Minden körben a korbeli eseményeket rekonstruáló pakliból csapunk fel összesen hatot, amennyiben a lakosság morálja már a narancs vagy vörös sávban van, akkor egy kártyát a bolsevik lapok közül is. Ezek a kártyák azonnali hatásokat okoznak, amelynek negatív következményeit igyekeznek a miniszterek elhárítani többek között a korszak valóságos szereplőit tartalmazó akciópakli segítségével. Minden miniszternek 2-2 akciója van körönként, amivel nagyon jól kell gazdálkodjanak, mert ebből kell irányítsák a saját tárcájukat is, a hadügyminiszternek a katonai műveleteket, a külügyminiszternek a diplomáciai lehetőségeket, a belügyminiszter a törvényhozást, míg a pénzügyminiszternek a nyersanyagok kezelése a fő feladata. Az ipari termelést a szén, a mezőgazdasági árukat a gabona modellezi a játékban, amiből minden egyes terület meghatározott mennyiséget termel. Ezért is különösen fájdalmas, hogy a mesterséges intelligencia által irányított kis-antant országok kör-körre lépnek beljebb az ország szíve felé, így a magyar fél gazdasági lehetőségei folyamatosan csökkenek. Ennek ellentételezésére van szükség új magyar hadosztályok felállítására, és a fronton való bevetésükre, aminek persze komoly szénköltsége lesz, az étkeztetésükről nem is beszélve.
Az ellenséggel való összecsapások során érzékeny veszteségeket is szenvedhetünk, de a dobókockának és így a szerencsének egyedül a harcot kísérő áldozatok kiszámításakor van szerepe. A csatát egyszerű többséggel döntjük el, így teljesen tervezhetővé válnak a lehetséges hadműveletek. Folyamatosan sorsdöntő időket élünk meg a játék során, mert hajszálon múlik, hogy elbuknak az állandó nehézségek között a honvédő magyarok, vagy sikerül a vékony mezsgyén ellavírozni a játék végi értékeléshez, ahol népszavazásokkal tarthatjuk meg a magyar többségű régiókat, így többletpontokat is bezsebelve. A három évig készülő alkotást Lenhardt Balázs több korábbi játék tapasztalataival felvértezve tervezte meg, a munkában Limpár Péter történész volt a segítségére, így a történelmi hitelességhez és tényszerűségéhez fikarcnyi kétség sem férhet. A szerzők nagy teljesítménye, hogy a komplex eseményláncolatot, és a rengeteg befolyásoló tényezőt sikerült egy két órás játékba sűríteni, amelynek minden egyes pillanata sorsdöntő lehet.
Minőség
A játékban lévő tartozékok hihetetlen minősége a Kékjátékra jellemző magas átlagot is felülmúlja, több mint 40 mini (hatféle egységből), mindegyiknek külön hellyel a műanyagtartóban, 250 különböző kártya, különleges fémjelölők, egyedi, gravírozott dobókockák, külön minisztertáblák minden játékos részére. Ez egy olyan játék, amely mindenkinek kelleni fog, ha látta.
Miről szól a játék?
A játéktábla a Magyar Királyság ezeréves építménye, amelyet az újonnan létrejövő kis-antant államok vesznek körbe, és seregeik ugrásra készen várakoznak az ország lerohanására. Az események az I. világháború végén, 1918. őszén kezdődnek, amikor a háborús vereség az Osztrák-Magyar Monarchia felbomlásához vezet. Ebben a teljesen képlékeny helyzetben kell a játékosok által alakított hadügy, külügy, belügy és pénzügy miniszternek olyan döntéseket hoznia, amelyek megakadályozhatják a teljes káoszt, az ezeréves birodalom darabokra esését, és a vörösök hatalomra kerülését. Rendkívül összetett rendszerről van szó, amelyben megjelenik a korabeli társadalom aktuális állapota a morál sávon, míg a komplikált nemzetközi helyzetet a diplomácia sáv modellezi, amelyeken a skála mélypontja azonnali vereséget jelent a játékosok számára. Ugyanígy el kell kerülni, hogy ellenséges csapatok szállják meg Budapestet, vagy a játék végén még a jelenlegi országhatárokat sem sikerül megtartani, mert ezek szégyenteljes bukást okoznak. Amennyiben sikerül a mostani állapotoknál már picit kedvezőbb határokat elérni a hetedik forduló végére, 1920 kora nyarára, akkor győztesnek érezhetik magukat.
A játék lényege
Minden körben a korbeli eseményeket rekonstruáló pakliból csapunk fel összesen hatot, amennyiben a lakosság morálja már a narancs vagy vörös sávban van, akkor egy kártyát a bolsevik lapok közül is. Ezek a kártyák azonnali hatásokat okoznak, amelynek negatív következményeit igyekeznek a miniszterek elhárítani többek között a korszak valóságos szereplőit tartalmazó akciópakli segítségével. Minden miniszternek 2-2 akciója van körönként, amivel nagyon jól kell gazdálkodjanak, mert ebből kell irányítsák a saját tárcájukat is, a hadügyminiszternek a katonai műveleteket, a külügyminiszternek a diplomáciai lehetőségeket, a belügyminiszter a törvényhozást, míg a pénzügyminiszternek a nyersanyagok kezelése a fő feladata. Az ipari termelést a szén, a mezőgazdasági árukat a gabona modellezi a játékban, amiből minden egyes terület meghatározott mennyiséget termel. Ezért is különösen fájdalmas, hogy a mesterséges intelligencia által irányított kis-antant országok kör-körre lépnek beljebb az ország szíve felé, így a magyar fél gazdasági lehetőségei folyamatosan csökkenek. Ennek ellentételezésére van szükség új magyar hadosztályok felállítására, és a fronton való bevetésükre, aminek persze komoly szénköltsége lesz, az étkeztetésükről nem is beszélve.
Az ellenséggel való összecsapások során érzékeny veszteségeket is szenvedhetünk, de a dobókockának és így a szerencsének egyedül a harcot kísérő áldozatok kiszámításakor van szerepe. A csatát egyszerű többséggel döntjük el, így teljesen tervezhetővé válnak a lehetséges hadműveletek. Folyamatosan sorsdöntő időket élünk meg a játék során, mert hajszálon múlik, hogy elbuknak az állandó nehézségek között a honvédő magyarok, vagy sikerül a vékony mezsgyén ellavírozni a játék végi értékeléshez, ahol népszavazásokkal tarthatjuk meg a magyar többségű régiókat, így többletpontokat is bezsebelve. A három évig készülő alkotást Lenhardt Balázs több korábbi játék tapasztalataival felvértezve tervezte meg, a munkában Limpár Péter történész volt a segítségére, így a történelmi hitelességhez és tényszerűségéhez fikarcnyi kétség sem férhet. A szerzők nagy teljesítménye, hogy a komplex eseményláncolatot, és a rengeteg befolyásoló tényezőt sikerült egy két órás játékba sűríteni, amelynek minden egyes pillanata sorsdöntő lehet.
Minőség
A játékban lévő tartozékok hihetetlen minősége a Kékjátékra jellemző magas átlagot is felülmúlja, több mint 40 mini (hatféle egységből), mindegyiknek külön hellyel a műanyagtartóban, 250 különböző kártya, különleges fémjelölők, egyedi, gravírozott dobókockák, külön minisztertáblák minden játékos részére. Ez egy olyan játék, amely mindenkinek kelleni fog, ha látta.
Újrajátszott Trianon társasjáték műszaki adatai
Típus | Kooperációs társas |
Kiknek ajánljuk | Lányoknak és fiúknak |
Játékosok száma | 1-4 játékos |
Korosztály | 14+ éveseknek |
Súly (bruttó) | 1 kg |
Törekszünk a weboldalon megtalálható pontos és hiteles információk közlésére. Olykor, ezek tartalmazhatnak téves információkat: a képek tájékoztató jellegűek és tartalmazhatnak tartozékokat, amelyek nem szerepelnek az alapcsomagban, egyes leírások vagy az árak előzetes értesítés nélkül megváltozhatnak a gyártók által, vagy hibákat tartalmazhatnak.
Hibát talált a leírásban vagy az adatlapon? Jelezze nekünk!
Újrajátszott Trianon társasjáték vélemények
Erről a termékről még nem írt véleményt senki, legyen Ön az első értékelő!
Kérdések és Válaszok
Kérdése van a(z) Újrajátszott Trianon társasjáték termékről?
Erről a termékről még nem kérdezett senki, legyen Ön az első!