Szűrés
Ár
Készlet
VR szemüveg
19Betöltés... Kérjük várjon!
HTC 99H12268-00 HTC Vive XR Elite / HTC Vive Flow VR Szemüveg hordtáska - Fekete
VR szemüveg kialakulása
Ha egyszer elhatározod magad, hogy VR szemüvege szeretnél venni, akkor felvetődik benned az a kérdés, hogy melyiket is vásárold meg. Nagyon sok fajta van. Melyik, mire való, mivel kompatibilis? Milyen gép kell hozzá, milyen játékokkal játszhatok vele?
Nagyon sok kérdést lehet feltenni. Mi próbálunk nektek ebben segítséget nyújtani.
A virtual reality magyar virtuális valóság magába foglalja a tudomány, modellezés, sport, tájrendezés számos területét.
A virtuális valóságot nem mostanában fedezték fel. Már az 1860-as években is gondoltak arra, hogy milyen lehetne egy másik illúzióba kerülni. 1993-ban Laurence Manning írt egy könyvet a The Man Who Awoke címmel és ez arról szólt, hogy a számítógép részéve szeretnének válni az emberek.
Már a 60-as évek végén elkezdték a VR szemüvegek tesztelését, kisebb nagyobb sikerrel. Mondanom sem kell, hogy nem nagy sikerrel. A Sega-tól kezdve a Nintendóig és még több neves gyártó is próbált ilyen AR/VR világot létrehozni. De senki nem mert belevágni ebbe a technológiába, mert féltek, hogy nagyon drága lesz és elérhetetlen az emberek számára.
A nagy meglepetés akkor jött, amikor a 18 éves Palmer Luckey a garázsában elkészített az első Oculus Rift prototípusát. Ezt a terméket a Doom játék programozója karolt fel és egy Kickstarter kampányt indított. Az Oculus Rift első VR szemüvege a DK1 akkora siker lett, hogy az első 5 percben megvették az összeset belőle 310 $-os áron.
A facebook felvásárolta az Oculust majdnem 2 milliárd $-ért. Eközben már a Samsung is érdeklődött a VR után. Így a DK2 idejében a Samsung Galaxy Note 3 kijelzőjét tették már bele. Azóta is a Samsung gyártja a legtöbb VR kijelzőket a HTC-nek és az Oculusnak.
A Google szintén létrehozott egy platformot, a Cardboardot, majd ennek továbbfejlesztett változatát, a DayDreamet. Ezután kezdődött el a VR szemüveg okostelefonokhoz.
Hogyan működnek a VR szemüvegek?
Sokan nem tudják, hogy egyáltalán mi is az a VR szemüveg. Pedig nagyon egyszerűen működnek. A szemünk elé helyezünk 1 vagy 2 kijelzőt úgy, hogy a kijelző különböző oldalaira más és más képet vetít ki a szoftver. Ezt egy lencsén keresztül nézzük, ezáltal 3D képet fogunk látni.
A szemüvegbe épített vagy(és) külső eszközök segítségével követi a fejünk mozgását. Így tudunk mozogni a játékokban. Nem billentyűzettel kell navigálni, hanem elég a fejünket fordítani ehhez. Amiket a fejünkre teszünk azt nevezzük VR headsetnek.
Okostelefonos VR szemüveg
Alap követelmény, hogy legyen a telefonodban giroszkóp. Ha ez megvan, már nem kell lényegében aggódni, mert egy közepes kategóriájú mai telefon már boldogul a legtöbb VR alkalmazással. Azért legalább 1gb RAM így is javasolt, de kevesebből is meg lehet próbálni. Javaslom továbbá, hogy 1080p-s kijelzője legyen a készüléknek, de még 720p-ben is élvezhető lehet a tartalom.De mire is használjuk? Amit igazán tudok javasolni az a Youtube. Rengeteg 3D és 360-as videóanyag érhető el rá. A facebook is támogatja ezeket.
Ezen kívül akadnak nagyon komoly alkalmazások is, legyen az játék vagy egyéb szoftver. A Google Street View segítségével például bárhol körbenézhetünk könnyedén, de akadnak nagyon minőségi játékok is.
Vannak olyan VR szemüvegek, amelyek már szabványosítottak.
Először a Samsung, majd a Google is rájött, hogy kicsit irányítani kell a VR piacot. A Samsung ezt a Gear VR-ral indította el, míg a Google a Daydream márkanév alatt kezdte el szabályozni a dolgokat. Más megoldások is léteznek a szabványosításra, de ők a legjelentősebb szereplők.
Ezek az eszközök már magasabb árkategóriát képeznek, de sokszor adják például Samsung telefonokhoz őket ajándékba. Hátrányuk még, hogy a fejed mindig ugyanott lesz a térben. Tehát tudod mozgatni a fejed, de hiába dőlsz bármilyen irányba, a térben nem fogsz tudni előrébb jutni a kontrollered nélkül.
A Gear VR-t a Samsung és az Oculus közös terméke a mobilpiacon. Folyamatosan fejlődik. Az első verziókhoz még nem, de azóta már jár hozzá egy külső irányító kontroller, ami lényegében a kezünket is a VR tér részévé teszi. Így sokkal változatosabb játékokkal és alkalmazásokkal szórakozhatunk, ez már VR élményt nyújtó eszköz. Hátránya, hogy csak Samsung telefonokkal működik.
Daydrem VR - Hasonló a koncepció, mint a Samsungnál. A Google Daydream néven készített headsetet a telefonjaihoz. Ehhez is jár külső kontroller és az alkalmazás kínálata is nagyon impozáns. Szintén a mobiltelefonos VR csúcsa. Mivel nagy hardverigénye van a Daydream kategóriás játékoknak. Ezért a Google csak bizonyos, az elvárásoknak megfelelő mobiltelefonoknak engedélyezi a Daydreamet. A legminőségibb telefonos VR játékok és alkalmazások megtalálhatóak a Google Play kínálatában.
Miért vegyek PlayStation VR-t?
A PSVR egyáltalán nem nevezhető rossz headsetnek, sőt, nem is a szemüveg a gyenge pontja az eszkönek. A Sony nem mert nagyot ugrani, nehogy elriassza korábbi vásárlóit, így még a PS3-hoz készült AR kontrollert, a PSMove-ot tették fő irányító eszközévé a VR platformjuknak. Aki célozni szeretne, annak ugye ott a Move kontroller, de azzal meg mozogni nem tud. Vagy beszerezhet egy fegyverre emlékeztető Aim kontrollert, de ott meg kezei nem lesznek külön a VR térben. Szóval a kérdés összetett és ez nagyon hátráltatja bizonyos játéktípusoknál a PSVR-t. Tehát fegyveres játékokra nem nagyon ajánljuk. Más játékoknál jól működik.
Maguk a játékok viszont biztos, stabil és magas minőséget képviselnek, a Sony-ra lehet számítani játékfelhozatal terén, nem hagyja magára a platformot. Továbbá, ha neked van egy PlayStation 4-ed vagy PS4 Prod otthon. Akkor bizony kézenfekvő és gazdaságos választás egy PSVR-ba beruházni, a játékok miatt nem fogsz unatkozni.
A szemüveg pedig az alacsony felbontás mellett is meglepően tiszta képet produkál.
Sok játék alapból itt debütál először. Vannak olyan jó játékok is, hogy a PC-s VR tulajdonosok is szoktak irigykedni.
Miért vegyek HTC Vive-ot?
A HTC és a Valve közös VR terméke a HTC Vive. Ez a Steam VR rendszert használja. A HTC Vive nem kamerákkal oldja meg a követést, mint az első Oculus Rift. A kijelző viszont ugyanaz maradt. Nem csak egy VR-szemüveg, hanem egy komplett rendszer, ami lehetővé teszi a térben való mozgást és a kezek használatát, így szó szerint bejárhatsz egy virtuális világot. A szemüveg több, mint 70 szenzorral méri fel a környezeted adottságait.
A HTC Vive már egy lézerhálót vetít ki a játékra, ezt a headset tudja érzékelni és így tudja a HTC Vive beazonosítani magát a térben. Hátránya az lehet, hogy egy kisebb albérletben nem igazán működik jól, mert nagy teret igényel. Ezeket a tereket bázisállomásoknak hívják.
A pozíciódat a szemüveg és a kezedben tartott kontrollerek követik, a dobozok csak viszonyítási pontokat jelentenek. Az adatokat a nagy teljesítményű processzor dolgozza fel, úgy hogy mind a két szemedre egy kijelző vetíti a képet 90 Hz-es képfrissítéssel.
A Lighthouse-ok vezeték nélküliek, csak fényt szórnak a térbe, viszont a lézerfényt mozgató motorok miatt hálózati áramról működnek, 12 Voltos csatlakozón keresztül. A kontrollerek szintén vezeték nélküliek, újratölthető akkumulátorról működnek, egy töltéssel kb. 4 órán át lehet folyamatosan használni őket.
Ha elég nagy helyünk van, akkor egy 360°-os játékteret is létre tudunk hozni, ahol akár sétálni is lehet.
Minimum terület: 2x1,5 m. Maximális terület: 4,5x4,5 m
Milyen hardver kell egy HTC Vive-hoz?
Egy erős PC vagy VR Ready laptop. Ami alatt ne is próbálkozz, az egy Nvidia GTX 970 4GB /Radeon RX 290. Kell még neki egy Intel i5-4590 AMD FX 8350. 4GB RAM és elengedhetetlen, legalább 1 USB 2.0 port. Operációs rendszer minimum Windows 10.
Tehát a nagy különbség a Rift rendszeréhez képest, hogy nem kamera követésről van szó, hanem bázisállomásokat hoznak létre. Ezért is jóval drágább a HTC Vive.
A bestmarkt webáruházában is megtalálhatjátok ezt a terméket: HTC Vive VR szemüveg
Windows Mixed Reality Headset (WMR)
A Microsoft szintén részése a VR világnak, csak jóval visszahúzódóak. Ugyanazok a játékok futtathatók rajta gond nélkül, mint amik az Open VR-t használják. Natív Windows Store-os játék, ami a WMR-t támogatja és nem kell hozzá Steam, nem nagyon van. Viszont ezek az eszközök a legolcsóbbak és még nagyobb felbontást is kínálnak, mint egy alap HTC Vive vagy első generációs Oculus Rift.
A headsetbe elejébe van építve két kamera, ami leköveti a térben a mozgásunkat és a kontrollernek a helyzetét. Éppen ezért, ha a kontrollert magunk mögé rakjuk vagy kitakarjuk. Akkor a headset csak próbálja kitalálni, hol is lehetnek az eszközök valójában, ez pedig pontatlanságot eredményez. Tovább van, hogy a környezeti változásokat sem tudja rendesen lekövetni és néha arrébb ugrunk a térben. Tehát ezeknek a szemüvegeknek a követési rendszere az, ami a gyengéjüknek mondható a riválisokkal szemben.
Egy WMR szemüveghez nem árt ha a következőkkel rendelkezünk: Egy erős PC vagy VR Ready laptop. Ami alatt ne is próbálkozz, az egy Intel® HD Graphics 620/ NVIDIA MX150 / AMD Radeon RX 460/560. Kell még neki egy Intel Core i5 7200U / Dual-core bekapcsolt Intel® Hyper-Threading Technology-val. 8 GB RAM és elengedhetetlen, legalább 1 USB 3.0 port. Operációs rendszer minimum a legfrissebb Windows 10, más verzióval nem megy! Végül pedig egy Bluetooth 4.0 a kontrollereknek.
A következő VR generáció 2021 környékén lesz olyan állapotban, hogy megjelenhessen. Mindenképp érdemes lesz a piacvezetőket figyelni, az Oculust, a Valve-ot, a Samsungot, a Microsoftot, Lenovo-t, Acer-t, HTC-t, HP-t és a Google-t.
A következő helyeken hirdetjük és az alábbi módon lehet rákeresni:
VR szemüveg árgép bestmarkt
VR szemüveg árukereső bestmarkt
VR szemüveg bestmarkt
Több, mint 30 féle VR szemüveg közül lehet választani a bestmarkt webáruházból.