Italeri C-130 E/H Hercules repülőgép műanyag modell (1:72)
- Azonosító: #736617
- Model#: MI-015
- Frissítve: 3 perce
- Italeri
- Fiúknak
- 14+ éveseknek
- 1:72
Külső raktáron
24 hónap jótállás
19 140 Ft
15 071 Ft + Áfa
Italeri C-130 E/H Hercules repülőgép műanyag modell (1:72) termék leírása
A Lockheed C-130 Hercules egy amerikai közepes hatótávolságú négymotoros repülőgép. 1951 januárjában a Tactical Air Command specifikációt adott ki egy taktikai szállításra szánt repülőgépre. Dicsérte a gépet, amely 30 000 fontot (13 620 kg) képes szállítani egy hadműveleti területen, és 90 katonát vagy 72 ejtőernyőst 2000 mérföldes (3380 km) távolságban.
Négy cég kapott meghívást egy ilyen repülőgép tervezésére: a Boeing, a Douglas, a Lockheed és a Fairchild. A Lockheed L-206 projektje lett a győztes.
Az első sorozatos C-130-ast 1955. április 7-én repült a mariettai Dobbins bázison. Az 1961 és 1962 közötti években készült a C-130E változat. Az első C-130E 1961. augusztus 25-én repült, a sorozatos repülőgépek első szállítása pedig 1962. áprilisában kezdődött. C-130E - sorozatszállító változat megerősített középső szárnnyal és futóművel, valamint modernizált felszereléssel.
Bár a C-130 Hercules repülőgépeket főként szállítási feladatokra használják, több harci műveletben is részt vettek, mint például az "Entebbe hadművelet" 1976-ban.
Az izraeli kommandósok az ugandai Entabbe repülőtéren bebörtönzött terroristák által eltérített 103 utast visszaszereztek. 1965-ben. az India és Pakisztán közötti második kasmíri háború során a Herkulesszel felszerelt pakisztáni légierő a szükséges módosításokkal nehézbombázóként használta őket, főleg hidakat és koncentrált indiai erőket támadva némi sikerrel.
A pakisztáni légierő a világ legmagasabb Skardu légibázisának C-130-as repülőgépeit használta a Szjacsen-gleccseren végzett műveletek támogatására.
Az AC-130 Hercules a legnehezebb és legnagyobb repülőgép, amely valaha repülőgép-hordozón landolt. 1963 novemberében. egy ilyen típusú gép vontatási vonalak segítsége nélkül landolt a USS Forrestal repülőgép-hordozó fedélzetén. Bár a leszállás sikeres volt, úgy döntöttek, hogy az ilyen nehéz gépek repülőgép-hordozókra történő leszállásának ötlete túl kockázatos, ezért a könnyebb C-2 Greyhoundot választották a flottaellátás szerepére. A C-130 az eddigi leghosszabb ideig folyamatosan gyártott repülőgép a repülés történetében. 1956 óta az összes változatból csaknem 2300 gép készült. 2009 óta a lengyel légierő is a C-130-as repülőgép felhasználója.
Műszaki adatok (C-130H):
Négy cég kapott meghívást egy ilyen repülőgép tervezésére: a Boeing, a Douglas, a Lockheed és a Fairchild. A Lockheed L-206 projektje lett a győztes.
Az első sorozatos C-130-ast 1955. április 7-én repült a mariettai Dobbins bázison. Az 1961 és 1962 közötti években készült a C-130E változat. Az első C-130E 1961. augusztus 25-én repült, a sorozatos repülőgépek első szállítása pedig 1962. áprilisában kezdődött. C-130E - sorozatszállító változat megerősített középső szárnnyal és futóművel, valamint modernizált felszereléssel.
Bár a C-130 Hercules repülőgépeket főként szállítási feladatokra használják, több harci műveletben is részt vettek, mint például az "Entebbe hadművelet" 1976-ban.
Az izraeli kommandósok az ugandai Entabbe repülőtéren bebörtönzött terroristák által eltérített 103 utast visszaszereztek. 1965-ben. az India és Pakisztán közötti második kasmíri háború során a Herkulesszel felszerelt pakisztáni légierő a szükséges módosításokkal nehézbombázóként használta őket, főleg hidakat és koncentrált indiai erőket támadva némi sikerrel.
A pakisztáni légierő a világ legmagasabb Skardu légibázisának C-130-as repülőgépeit használta a Szjacsen-gleccseren végzett műveletek támogatására.
Az AC-130 Hercules a legnehezebb és legnagyobb repülőgép, amely valaha repülőgép-hordozón landolt. 1963 novemberében. egy ilyen típusú gép vontatási vonalak segítsége nélkül landolt a USS Forrestal repülőgép-hordozó fedélzetén. Bár a leszállás sikeres volt, úgy döntöttek, hogy az ilyen nehéz gépek repülőgép-hordozókra történő leszállásának ötlete túl kockázatos, ezért a könnyebb C-2 Greyhoundot választották a flottaellátás szerepére. A C-130 az eddigi leghosszabb ideig folyamatosan gyártott repülőgép a repülés történetében. 1956 óta az összes változatból csaknem 2300 gép készült. 2009 óta a lengyel légierő is a C-130-as repülőgép felhasználója.
Műszaki adatok (C-130H):
- maximális sebesség: 592 km/h
- emelkedési sebesség: 9,3 m/s
- maximális mennyezet: 10 060 m
- maximális hatótáv: 3 800 km.
Italeri C-130 E/H Hercules repülőgép műanyag modell (1:72) műszaki adatai
Típus | Modell - Műanyag |
Kiknek ajánljuk | Fiúknak |
Korosztály | 14+ éveseknek |
Méretarány | 1:72 |
Súly (bruttó) | 0.7 kg |
Törekszünk a weboldalon megtalálható pontos és hiteles információk közlésére. Olykor, ezek tartalmazhatnak téves információkat: a képek tájékoztató jellegűek és tartalmazhatnak tartozékokat, amelyek nem szerepelnek az alapcsomagban, egyes leírások vagy az árak előzetes értesítés nélkül megváltozhatnak a gyártók által, vagy hibákat tartalmazhatnak.
Hibát talált a leírásban vagy az adatlapon? Jelezze nekünk!
Italeri C-130 E/H Hercules repülőgép műanyag modell (1:72) vélemények
Erről a termékről még nem írt véleményt senki, legyen Ön az első értékelő!
Kérdések és Válaszok
Kérdése van a(z) Italeri C-130 E/H Hercules repülőgép műanyag modell (1:72) termékről?
Erről a termékről még nem kérdezett senki, legyen Ön az első!