IBG Models PZL. 23B Karaś Polish Light Bomber (Early product) repülőgép műanyag modell (1:72)
- Azonosító: #745544
- Model#: 72506
- Frissítve: 20 perce
- IBG Models
- Fiúknak
- 14+ éveseknek
- 1:72
Külső raktáron
24 hónap jótállás
7 230 Ft
5 693 Ft + Áfa
IBG Models PZL. 23B Karaś Polish Light Bomber (Early product) repülőgép műanyag modell (1:72) termék leírása
1932 őszétől három prototípust építettek, szimbólumokkal jelölve: PZL - 23 / I, PZL - 23 / II és PZL - 23 / III. A PZL - 23 / I szilárdsági és statikus tesztjei 1933 második felében fejeződtek be.
A prototípus 1934 végén indult. A későbbi kísérleti változatokban számos fejlesztést hajtottak végre, mint például: a törzs hátsó részének és a magassági farok rezgésének kiküszöbölése, a repülőgépváz szerkezetének megerősítése, a pilótaülés láthatóságának javítása a kabin üvegezésének növelésével, a motor rögzítési helyének 10 cm-rel történő leengedése, egy új gyűrű használata alacsonyabb Cx együtthatóval, a törzs bombakamráját eltávolították, a kidobókat a szárnyak és a törzs alatt mozgatták, és sok mást.
Összesen több mint 100 változtatás történt, és több száz hibát javítottak ki. A PZL - 23 Karaś A néven gyártott modellváltozatot (1935 közepétől) 40 darabban vezették be a gyártásba az új PZL WP-1 üzemben (Podlaskie Zakłady Lotnicze - Wytwórnia Płatowców No. 1), és ezt követően került be az 1. repülőezred fegyverzetébe, és Bulgáriába exportálták.
A repülőgép működése során új hibák jelentek meg (beleértve a túl gyenge motort, a teljes fegyverekkel való alacsony magasság elérését, a kopoltyúk alacsony hatékonyságát stb.). Ezeknek a hibáknak a kiküszöbölése eredményeként létrejött a PZL - 23 Karaś B repülőgép második változata. Erősebb motorja volt (Bristol Pegasus VIII 680 LE-vel, a kopoltyúkat eltávolították, a törzs és a szárny közötti átmenet jobb profilozását vezették be). A PZL-lel kötött szerződés 210 repülőgép gyártására szólt a B változatban.
1936 őszén elkezdték szállítani őket a repülési ezredeknek. Az 1930-as évek második felében a PZL - 23 B Karaś repülőgép lett az alapvonal repülőgép, míg a Karasie A változatát visszavonták az iskolázáshoz.
Miközben a lengyel katonai repülésben szolgált, Karas-t több nagyobb akcióban használták. 1937-ben az 1 PL Karasi B százada demonstrációs éles bombázást hajtott végre egy kis vasútállomáson a Chełm - Brest n / B vonalon. Több vonalas századot koncentráltak a vilniusi - porubaneki repülőtéren a szomszédos Litvánia elleni erődemonstráció részeként, míg 1938 októberében körülbelül egy tucat karas állomásozott különböző ezredekből az aleksandrówi repülőtéren, biztosítva Zaolzie elfoglalását.
A szabályok szerint Karasi használatát beavatkozási feladatok elvégzésére szánták. A szeptemberi kampányban néhány harci feladatot és légi felderítést hajtottak végre. A hadseregben szereplő repülőgépek páncélozott oszlopokat bombáztak, hosszú felderítő támadásokat hajtottak végre Németország, Szlovákia és Kelet-Poroszország területén. Az első létesítmény, amelyet az ellenség területén bombáztak, egy Oława melletti gyár volt. Kelet-Poroszországban stratégiai tárgyakat bombáztak. Az elvégzett feladatok nagy száma kb. 90%-os veszteséget eredményezett a repülőgépeken. A szeptemberi hadjáratban összesen 112 karaszit lőttek le, és csak 11 gépet evakuáltak Romániába (hármat a 31 századból és nyolcat a 24 felderítő századból). Ezen kívül 30 karaszi volt az A változatban a CWL-lel - 1 Romániában (1939. szeptember 16-án átlépték a határt). Miután Románia bekerült a Három Paktumba, az internált Karas-t német fegyverekre cserélték, és felderítő és kiképző századot alakítottak ki. A románok Karasit használták a keleti fronton. Az utolsó Karas-t Romániában 1946-ig használták légi vontatóhajóként.
Műszaki adatok (B változat):
A prototípus 1934 végén indult. A későbbi kísérleti változatokban számos fejlesztést hajtottak végre, mint például: a törzs hátsó részének és a magassági farok rezgésének kiküszöbölése, a repülőgépváz szerkezetének megerősítése, a pilótaülés láthatóságának javítása a kabin üvegezésének növelésével, a motor rögzítési helyének 10 cm-rel történő leengedése, egy új gyűrű használata alacsonyabb Cx együtthatóval, a törzs bombakamráját eltávolították, a kidobókat a szárnyak és a törzs alatt mozgatták, és sok mást.
Összesen több mint 100 változtatás történt, és több száz hibát javítottak ki. A PZL - 23 Karaś A néven gyártott modellváltozatot (1935 közepétől) 40 darabban vezették be a gyártásba az új PZL WP-1 üzemben (Podlaskie Zakłady Lotnicze - Wytwórnia Płatowców No. 1), és ezt követően került be az 1. repülőezred fegyverzetébe, és Bulgáriába exportálták.
A repülőgép működése során új hibák jelentek meg (beleértve a túl gyenge motort, a teljes fegyverekkel való alacsony magasság elérését, a kopoltyúk alacsony hatékonyságát stb.). Ezeknek a hibáknak a kiküszöbölése eredményeként létrejött a PZL - 23 Karaś B repülőgép második változata. Erősebb motorja volt (Bristol Pegasus VIII 680 LE-vel, a kopoltyúkat eltávolították, a törzs és a szárny közötti átmenet jobb profilozását vezették be). A PZL-lel kötött szerződés 210 repülőgép gyártására szólt a B változatban.
1936 őszén elkezdték szállítani őket a repülési ezredeknek. Az 1930-as évek második felében a PZL - 23 B Karaś repülőgép lett az alapvonal repülőgép, míg a Karasie A változatát visszavonták az iskolázáshoz.
Miközben a lengyel katonai repülésben szolgált, Karas-t több nagyobb akcióban használták. 1937-ben az 1 PL Karasi B százada demonstrációs éles bombázást hajtott végre egy kis vasútállomáson a Chełm - Brest n / B vonalon. Több vonalas századot koncentráltak a vilniusi - porubaneki repülőtéren a szomszédos Litvánia elleni erődemonstráció részeként, míg 1938 októberében körülbelül egy tucat karas állomásozott különböző ezredekből az aleksandrówi repülőtéren, biztosítva Zaolzie elfoglalását.
A szabályok szerint Karasi használatát beavatkozási feladatok elvégzésére szánták. A szeptemberi kampányban néhány harci feladatot és légi felderítést hajtottak végre. A hadseregben szereplő repülőgépek páncélozott oszlopokat bombáztak, hosszú felderítő támadásokat hajtottak végre Németország, Szlovákia és Kelet-Poroszország területén. Az első létesítmény, amelyet az ellenség területén bombáztak, egy Oława melletti gyár volt. Kelet-Poroszországban stratégiai tárgyakat bombáztak. Az elvégzett feladatok nagy száma kb. 90%-os veszteséget eredményezett a repülőgépeken. A szeptemberi hadjáratban összesen 112 karaszit lőttek le, és csak 11 gépet evakuáltak Romániába (hármat a 31 századból és nyolcat a 24 felderítő századból). Ezen kívül 30 karaszi volt az A változatban a CWL-lel - 1 Romániában (1939. szeptember 16-án átlépték a határt). Miután Románia bekerült a Három Paktumba, az internált Karas-t német fegyverekre cserélték, és felderítő és kiképző századot alakítottak ki. A románok Karasit használták a keleti fronton. Az utolsó Karas-t Romániában 1946-ig használták légi vontatóhajóként.
Műszaki adatok (B változat):
- hossz: 9,68 m
- szárnyfesztávolság: 13,95 m
- magasság: 3,3 m
- maximális sebesség: 319 km / h
- mászási sebesség: 6,7 m / s
- gyakorlati mennyezet: 7300 m
- maximális hatótávolság: 1260 km
- fegyverzet: rögzített - 2 Vickers F géppuska kal. 7,7 mm, 1 géppuska wz.33 cal. 7,92 mm
- felfüggesztve - akár 700 kg bomba.
IBG Models PZL. 23B Karaś Polish Light Bomber (Early product) repülőgép műanyag modell (1:72) műszaki adatai
Típus | Modell - Műanyag |
Kiknek ajánljuk | Fiúknak |
Korosztály | 14+ éveseknek |
Méretarány | 1:72 |
Súly (bruttó) | 0.22 kg |
Törekszünk a weboldalon megtalálható pontos és hiteles információk közlésére. Olykor, ezek tartalmazhatnak téves információkat: a képek tájékoztató jellegűek és tartalmazhatnak tartozékokat, amelyek nem szerepelnek az alapcsomagban, egyes leírások vagy az árak előzetes értesítés nélkül megváltozhatnak a gyártók által, vagy hibákat tartalmazhatnak.
Hibát talált a leírásban vagy az adatlapon? Jelezze nekünk!
IBG Models PZL. 23B Karaś Polish Light Bomber (Early product) repülőgép műanyag modell (1:72) vélemények
Erről a termékről még nem írt véleményt senki, legyen Ön az első értékelő!
Kérdések és Válaszok
Kérdése van a(z) IBG Models PZL. 23B Karaś Polish Light Bomber (Early product) repülőgép műanyag modell (1:72) termékről?
Erről a termékről még nem kérdezett senki, legyen Ön az első!