HobbyBoss Focke Wulf FW 190D-9 repülőgép műanya modell (1:72)
- Azonosító: #735109
- Model#: MHB-80228
- Frissítve: 1 perce
- HobbyBoss
- Fiúknak
- 14+ éveseknek
- 1:72
Külső raktáron
24 hónap jótállás
5 990 Ft
4 717 Ft + Áfa
HobbyBoss Focke Wulf FW 190D-9 repülőgép műanya modell (1:72) termék leírása
A Focke-Wulf Fw-190 egy német, egymotoros, teljes fémből készült vadászrepülőgép, fedett kabinnal, a második világháború alacsony szárnyú kialakításában.
A pilóták az Fw-190-et jobbnak tartották, mint a Messerschmitt Bf-109-et. A Luftfahrtministerium 1937 őszén szerelt össze egy szabadon álló alacsony szárnyat működő Fw-190 bevonattal. Kurt Tank két meghajtási javaslatot adott be – az elsőt folyadékhűtéses Daimler-Benz DB 601-es motorral, a másodikat pedig az új BMW 139-es radiálmotorral.
Ez utóbbira esett a választás, és az 1938 tavaszán megkezdett munkát Obering vezette. Az Fw-190V1 első prototípusa 1939 májusában készült el, és Hans Sander kapitány 1939. június 1-jén repült vele Brémában.
A második prototípust, az FW-190V2-t, két MG131-es és két MG17-es géppuskával – mind 7,92 mm-es kaliberrel – 1939 októberében repült. Az aerodinamikai légellenállás csökkentése érdekében mindkettőt alagút levegőbemenettel látták el a légcsavar sapkájában, de a motor túlmelegedésével kapcsolatos problémák visszatérést eredményeztek a bevált NACA pajzs kialakításához.
Mielőtt ezeknek a prototípusoknak a tesztelése végleg megkezdődött volna, már megszületett a döntés, hogy a BMW 139-es motort erősebb, de hosszabb és nehezebb BMW 810-re cserélik. Ehhez sok változtatásra volt szükség, a szerkezet megerősítésére és az utastér visszahelyezésére, ami később azzá vált. a súlyponttal kapcsolatos problémák forrása.
Az előny a kipufogógáz-átszivárgás és az utastér túlmelegedésének megszüntetése volt a BMW 139-es motor közvetlen közelsége miatt.
Később egy méterrel megnövelt szárnyfesztávú szárnyakat kapott (az eredeti 9,5 m-ről), ami 10 km/h-val lassította, de növelte az emelkedési sebességet és javította a manőverezést. Fw-190V5g jelzéssel, a rövidebb szárnyú változat pedig Fw-190V5k volt.
Az Fw-190A-0 információs sorozat első hét gépének rövid szárnya volt, a többinek hosszabb volt. A Le Bourget-ben állomásozó első Fw-190 - 6./JG 26-tal felszerelt hadműveleti egység 1941 augusztusában jelentette be hadműveleti készenlétét, és az új vadászgép első találkozásától a brit Supermarine Spitfire-rel nyilvánvalóvá vált előnye velük szemben.
A háború alatt ennek a nagyszerű repülőgépnek egy tucat változata készült. Az "A" változat gépei egy tucatnyi modernizációval együtt vadászrepülőként szolgáltak.
A "B” és "C” jelzésű változatok csak a stratégiai bombázók elleni harcra szánt magashegyi vadászgépek prototípusai voltak, de sorozatgyártásba nem kerültek. A "D” változat, mint az egyetlen az Fw-190-esek közül, az új, 1750 LE-s Jumo 213A motorral hajtotta, és ez volt a német válasz a P-51 Mustangra.
Az új motor több tucat centiméterrel meghosszabbította a törzset. Ez a változat is főként vadászati és magashegyi vadászfeladatokat látott el. Az "F" változat számos változatát vadászbombázóként használták a csatatér közvetlen támogatásaként. A "G” változat ugyanazt a szerepet játszotta, mint az "F” változat, de nagyobb volt a hatótávolsága.
Az egész háború alatt több mint 20 000 példány készült a második világháború egyik legjobb vadászgépéből.
Műszaki adatok (Fw-190A-8 verzió):
hossz: 9 m
szárnyfesztávolság: 10,51 m
magasság: 3,95 m
maximális sebesség: 656 km/h
emelkedési sebesség: 15 m/s
maximális hatótáv: 800 km
maximális mennyezet: 11410 m
fegyverzet : fix-2 db MG131 13 mm-es géppuska és 4 db MG151 20 mm-es ágyú (2 db MG 151 / 20E ágyú a D-9 változathoz).
A pilóták az Fw-190-et jobbnak tartották, mint a Messerschmitt Bf-109-et. A Luftfahrtministerium 1937 őszén szerelt össze egy szabadon álló alacsony szárnyat működő Fw-190 bevonattal. Kurt Tank két meghajtási javaslatot adott be – az elsőt folyadékhűtéses Daimler-Benz DB 601-es motorral, a másodikat pedig az új BMW 139-es radiálmotorral.
Ez utóbbira esett a választás, és az 1938 tavaszán megkezdett munkát Obering vezette. Az Fw-190V1 első prototípusa 1939 májusában készült el, és Hans Sander kapitány 1939. június 1-jén repült vele Brémában.
A második prototípust, az FW-190V2-t, két MG131-es és két MG17-es géppuskával – mind 7,92 mm-es kaliberrel – 1939 októberében repült. Az aerodinamikai légellenállás csökkentése érdekében mindkettőt alagút levegőbemenettel látták el a légcsavar sapkájában, de a motor túlmelegedésével kapcsolatos problémák visszatérést eredményeztek a bevált NACA pajzs kialakításához.
Mielőtt ezeknek a prototípusoknak a tesztelése végleg megkezdődött volna, már megszületett a döntés, hogy a BMW 139-es motort erősebb, de hosszabb és nehezebb BMW 810-re cserélik. Ehhez sok változtatásra volt szükség, a szerkezet megerősítésére és az utastér visszahelyezésére, ami később azzá vált. a súlyponttal kapcsolatos problémák forrása.
Az előny a kipufogógáz-átszivárgás és az utastér túlmelegedésének megszüntetése volt a BMW 139-es motor közvetlen közelsége miatt.
Később egy méterrel megnövelt szárnyfesztávú szárnyakat kapott (az eredeti 9,5 m-ről), ami 10 km/h-val lassította, de növelte az emelkedési sebességet és javította a manőverezést. Fw-190V5g jelzéssel, a rövidebb szárnyú változat pedig Fw-190V5k volt.
Az Fw-190A-0 információs sorozat első hét gépének rövid szárnya volt, a többinek hosszabb volt. A Le Bourget-ben állomásozó első Fw-190 - 6./JG 26-tal felszerelt hadműveleti egység 1941 augusztusában jelentette be hadműveleti készenlétét, és az új vadászgép első találkozásától a brit Supermarine Spitfire-rel nyilvánvalóvá vált előnye velük szemben.
A háború alatt ennek a nagyszerű repülőgépnek egy tucat változata készült. Az "A" változat gépei egy tucatnyi modernizációval együtt vadászrepülőként szolgáltak.
A "B” és "C” jelzésű változatok csak a stratégiai bombázók elleni harcra szánt magashegyi vadászgépek prototípusai voltak, de sorozatgyártásba nem kerültek. A "D” változat, mint az egyetlen az Fw-190-esek közül, az új, 1750 LE-s Jumo 213A motorral hajtotta, és ez volt a német válasz a P-51 Mustangra.
Az új motor több tucat centiméterrel meghosszabbította a törzset. Ez a változat is főként vadászati és magashegyi vadászfeladatokat látott el. Az "F" változat számos változatát vadászbombázóként használták a csatatér közvetlen támogatásaként. A "G” változat ugyanazt a szerepet játszotta, mint az "F” változat, de nagyobb volt a hatótávolsága.
Az egész háború alatt több mint 20 000 példány készült a második világháború egyik legjobb vadászgépéből.
Műszaki adatok (Fw-190A-8 verzió):
hossz: 9 m
szárnyfesztávolság: 10,51 m
magasság: 3,95 m
maximális sebesség: 656 km/h
emelkedési sebesség: 15 m/s
maximális hatótáv: 800 km
maximális mennyezet: 11410 m
fegyverzet : fix-2 db MG131 13 mm-es géppuska és 4 db MG151 20 mm-es ágyú (2 db MG 151 / 20E ágyú a D-9 változathoz).
HobbyBoss Focke Wulf FW 190D-9 repülőgép műanya modell (1:72) műszaki adatai
Típus | Modell - Műanyag |
Kiknek ajánljuk | Fiúknak |
Korosztály | 14+ éveseknek |
Méretarány | 1:72 |
Súly (bruttó) | 0.15 kg |
Törekszünk a weboldalon megtalálható pontos és hiteles információk közlésére. Olykor, ezek tartalmazhatnak téves információkat: a képek tájékoztató jellegűek és tartalmazhatnak tartozékokat, amelyek nem szerepelnek az alapcsomagban, egyes leírások vagy az árak előzetes értesítés nélkül megváltozhatnak a gyártók által, vagy hibákat tartalmazhatnak.
Hibát talált a leírásban vagy az adatlapon? Jelezze nekünk!
HobbyBoss Focke Wulf FW 190D-9 repülőgép műanya modell (1:72) vélemények
Erről a termékről még nem írt véleményt senki, legyen Ön az első értékelő!
Kérdések és Válaszok
Kérdése van a(z) HobbyBoss Focke Wulf FW 190D-9 repülőgép műanya modell (1:72) termékről?
Erről a termékről még nem kérdezett senki, legyen Ön az első!