Termékek
- Billentyűzet 1859
- Digitalizáló, Streaming 35
- Digitalizáló Eszköz 11
- Digitális rajztábla 93
- Dokumentum kamera 14
- Egér, billentyűzet kiegészítő 1320
- Egér, pozicionáló 2438
- Fejhallgató, headset 4486
- Fejhallgató, headset kiegészítő 390
- Hangszóró 1626
- Konferencia Eszközök 159
- Külső merevlemez 218
- Külső SSD 143
- Mikrofon 548
- Monitor 1842
- Monitor kiegészítő 54
- Monitor Lámpa 26
- Monitor magasító állvány 81
- Pendrive 474
- Presenter 26
- Szkenner 134
- TV / Monitor tartó konzol 1596
- TV Tuner 6
- USB Ujjlenyomat Olvasó 3
- Üzleti Kijelző 108
- Webkamera 215
Számítógép periféria
13863Betöltés... Kérjük várjon!
Samsung 57" Odyssey Neo G95NC Ívelt Gaming Monitor
- 57"
- 7680x2160
- 240 Hz
- 1,0 ms
- 32:9
- VA
- 2500:1 SCR
- Dönthető
Asus 15.6" ZenScreen MB165B Hordozható Monitor
- 15,6"
- 1366x768
- 60 Hz
- 10 ms
- 16:9
- TN
- Forgatható
Apple AirPods 2 (2019) Fülhallgató Headset töltőtokkal - Fehér
- Headset
- Wireless
- Drive
- Sport
- In-Ear
- Bluetooth 5.0
- 20 Hz - 20 kHz
- Fehér
Dimarson 18.5" DM-P185 Monitor
- 18,5"
- 1366x768
- 60 Hz
- 2,0 ms
- 16:9
- Nano IPS
- Dönthető
HyperX Cloud Alpha Vezetékes Gaming Headset - Fekete/Piros
- Headset
- Vezetékes
- Gaming
- Over-Ear
- 3.5 mm Jack
- 1,30 m
- 13 Hz - 27 kHz
- Fekete
- Piros
Samsung Galaxy Buds FE Bluetooth Wireless Headset - Grafit
- Headset
- Wireless
- In-Ear
- Bluetooth 5.2
- Szürke
ACT AC5610 Wireless Billentyűzet - Magyar
- Bluetooth
- Slim
- Magyar
- Multimédia gombok
- Ezüst
- Fehér
Samsung Galaxy Buds FE Bluetooth Wireless Headset - Fehér
- Headset
- Wireless
- In-Ear
- Bluetooth 5.2
- 20 Hz - 20 kHz
- Fehér
LG 27" 27SR50F-W Smart Monitor
- 27"
- 1920x1080
- 14 ms
- 16:9
- IPS LED
- Hangszóró
- Dönthető
Nothing Ear(a) B162 Bluetooth Fülhallgató Headset - Sárga
- Headset
- Wireless
- In-Ear
- Bluetooth 5.3
- Bluetooth
- 20 Hz - 20 kHz
- Sárga
Sony WF-C500 Bluetooth Fülhallgató Headset töltőtokban - Fekete
- Headset
- Wireless
- Zene
- In-Ear
- Bluetooth
- 20 Hz - 20 kHz
- Fekete
gWings GW470kb USB Vezetékes Slim Billentyűzet HU - Fekete
- USB Type-A
- Slim
- Magyar
- Háttérvilágítás
- Multimédia gombok
- Fekete
Xiaomi 34" Mi BHR5133GL ívelt gaming monitor
- 34"
- 3440x1440
- 144 Hz
- 4,0 ms
- 21:9
- VA
- Dönthető
- Forgatható
Sennheiser CX 300S Headset Fekete
- Headset
- Vezetékes
- In-Ear
- 3.5 mm Jack
- 1,20 m
- 17 Hz - 21 kHz
- Fekete
Apple Beats Studio Buds+ Headset - Cosmic Pink
- Headset
- Wireless
- In-Ear
- Bluetooth 5.3
- Rózsaszín
Logitech K835 TKL GX Red USB Gaming Mechanikus Billentyűzet DE - Fekete/Szürke
- USB Type-A
- Gamer Mechanikus
- Német
- Multimédia gombok
- Fekete
- Szürke
iiyama DS1003C-B1 10" - 27" LCD TV/Monitor tartó kar - Fekete
- Asztali kar
- 75x75
- 100x100
- Forgatható
- Dönthető
- 10"
- 27"
- 10 kg
Genius iMice AN-100 Wireless Billentyűzet + Egér - Magyar
- RF 2.4GHz
- Bill. + Egér
- Magyar
- Fekete
Cougar Vantar USB Gaming Billentyűzet HUN - Fekete
- USB Type-A
- Gamer
- Magyar
- Háttérvilágítás
- Multimédia gombok
- Fekete
Gembird MA-D2-01 17"-32" LCD TV/Monitor asztali tartó kar - Fekete (2 kijelző)
- Asztali kar
- 100x100
- 75x75
- Forgatható
- Dönthető
- 17"
- 32"
- 2 x 9 kg
Philips SHC5200 vezeték nélküli fejhallgató - Fekete
- Fejhallgató
- Wireless
- Zene
- On-Ear
- Rádió (RF)
- 10 Hz - 20 kHz
- Fekete
Perifériának nevezzük a számítógép központi egységéhez kívülről csatlakozó eszközöket, melyek az adatok ki- vagy bevitelét, illetve megjelenítését szolgálják.
Bemeneti perifériák
Ezek azok az eszközök, amelyek a számítógépbe történő adatbevitelt biztosítják. Sok bemeneti perifériát használhatunk. Ezek a billentyűzet, az egér, a touchpad, a mikrofon és kamera vagy a szkenner. A modernebb eszközöket, mint digitalizáló tábla, vonalkód olvasó, vagy ujjlenyomat olvasó, játékvezérlők, kormányok is a bemeneti perifériák közé sorolhatjuk.
Kimeneti perifériák
Ezeknek a perifériáknak köszönhetően jelenik meg az információ a számunkra. Az elsődleges kimeneti eszköz tehát a monitor. További kimeneti periféria lehet a nyomtató, a projektor, a rajzgép vagy a hangszóró is.
Be- és kimeneti perifériák
Azokat az eszközöket soroljuk ide, amelyek kétirányú adatátvitelre képesek. Ezek az érintőképernyő, a hálózati csatoló, a hangkártya és a videókártya.Napjaink egyik legelterjedtebb perifériája az érintőképernyő. Ennek használatával a kijelzőn megjelenő lehetőségeket érintéssel választhatjuk ki. A mobiltelefonok legtöbbje szinte kivétel nélkül már ezt a technológiát alkalmazza, laptopoknál nem ennyire elterjedt. Némely periféria elengedhetetlen egy eszköz üzemszerű működéséhez, más perifériák használatával a számítógép képességeit bővíteni tudjuk. A csatlakoztatott kiegészítő eszközök mindegyike egy úgynevezett eszközmeghajtó (driver) keretprogram segítségével válik használhatóvá. Napjainkban a perifériás eszközök tartalmazzák a drivert. Első használat alkalmával feltelepítik a számítógépre, aztán problémamentesen működik. A perifériás eszközök közé tartoznak a vezetékek és a kábelek is, annyira beleivódtak a hétköznapjainkba, hogy legtöbbször említést sem teszünk róluk. Nem is érdemes, mert a legújabb kivitelek már Bluetooth rendszeren keresztül csatlakoznak a géphez. A jövőben már nem lesz szükség a perifériás eszközök vezetékes csatlakoztatására.
Billentyűzet - Elsődleges bemeneti periféria. A számítógép billentyűzete önálló mikroprocesszoros egység. A billentyűzet processzora folyamatosan figyeli a billentyű lenyomásokat. A lenyomott billentyű kódját (scan-kód) a számítógépnek küldi. Jelenleg használatosak a 105 gombos billentyűzetek, amelyek egyértelműen a Microsoft Windows operációs rendszer változataihoz (95, 98, 99, NT, Millenium) készült. Három billentyűt "windows-os" feladatokra alakítottak ki.
Egér - A bemeneti perifériák közül a második legfontosabb helyet tudhatja magáénak. Maga az egér egy úgynevezett egérkurzort használ, amely a képernyőn pontosan követi az elmozdulás irányát. Ennek segítségével lehet rámutatni a megfelelő objektumra (például ikon, menüpont, nyomógomb) majd az egér gombjával aktivizálni (ezt a műveletet a számítástechnikai szlengben „klikkelésnek” hívják, ugyanis az operációt egy kattanó hang jelzi, amely az egér gombjának lenyomásával keletkezik). Nyomógombokból, alapértelmezés szerint kettő található. Számtalan modell azonban hárommal rendelkezik, ám a középsőt csak speciális programozással lehet használhatóvá tenni (nem véletlen, hogy a modernebb egereknél ezt egy koronggal helyettesítik, amely kiválóan alkalmas a Windows™ operációs rendszerekben a függőleges gördítő sáv mozgatására).
Mechanikus egér: Egy gumival bevont fémgolyó mozgását követi két érzékelő korong (az egyik a függőleges- míg a másik a vízszintes elmozdulás állapotát figyeli). Az ilyenfajta egerekhez speciális alátétet (úgynevezett egérpadot) árusítanak, amely csúszásmentes felületet biztosít az egér golyójának.
Optikai egér: Ezek alján egy kis optikai érzékelő figyeli az elmozdulás irányát és sebességét.
Trackball (pozícionáló gömb) Elsősorban helytakarékossági okok vezérelték a készítőit, ugyanis a felhasználó nem az egeret mozgatja, hanem annak golyóját (értelemszerűen a golyót por- és zsírtaszító anyaggal vonták be, hogy csökkentsék az érzékelőkbe jutó szennyeződéseket). A nyomógombokat sajnos nem lehetett megspórolni, így azok funkciójukat tekintve megmaradtak. A modellt az úgynevezett táskaszámítógépekhez (laptop) tervezték, de közkedveltsége miatt a drágább billentyűzetek már tartalmazzák.
Touchpad - Egy nyomásra érzékeny felület áll rendelkezésre arra, hogy a felhasználó valamelyik ujját mozgassa rajta. Az ujj mozgását egy elektronika továbbítja a számítógép felé, ahogyan mozgatjuk az ujjunkat rajta, úgy mozog a monitoron is az egérmutató. Szintén a táskaszámítógépekhez tervezték.
Digitalizáló Tábla A4 vagy A5 méretű érzékelő tábla, amihez egy egér és egy toll tartozik. Az érintőegér és a fényceruza ötvözete, ahol a felhasználó nem az ujját használja a pozícionálásra, hanem egy speciális ceruzát. Előnye a berendezésnek, hogy az emberi érintéskor keletkezett szennyeződések, zsírfoltok szinte teljes mértékben kiküszöbölődnek, és ez által sokkal biztonságosabb, hatékonyabb pozícionálásra nyílik lehetőség. A digitalizáló tábla kiválóan alkalmas rajzok készítésére, hiszen ugyanúgy kell dolgozni rajta mintha az egy papírlapra történne.
Fényceruza Egy ceruza nagyságú eszköz, amelynek végén fényt kibocsájtó dióda található. A megfelelő objektumra mutatva fénye akadályba ütközik, és vezérlő elektronikája ezen változást figyeli, majd továbbítja a számítógép felé. Előszeretettel alkalmazzák a drágább menedzser kalkulátoroknál és olyan berendezéseknél, ahol a tisztasági körülmények nem megfelelőek egy hagyományos egér használatához (például az autószerelő műhelyek motordiagnosztikai berendezései is fényceruzát használnak adatbevitelre).
Joystick (botkormány) A botkormány szimulációs vezérlésekre alkalmas, amelyek egyre nagyobb teret hódítanak. Működését tekintve, rúdjának valamilyen irányú elmozdítására a kurzor ugyanebbe az irányba mozdul el, és addig mozog amíg a rudat alapállapotba nem helyezzük. Fontos szerepet kap az úgynevezett fire, vagy tüzelés gomb, amelyet megnyomva egy bizonyos kód generálódik a számítógép felé.
Kormány - Szimulációs vezérlésekre alkalmas. Maga a hardver egy repülőgép vagy egy személygépkocsi kormányát illetve gázkarját, pedáljait, váltóját próbálja élethűen utánozni. A megfelelő szimulátorral történő játék közben a felhasználó virtuálisan is átélheti, hogy milyen valójában egy repülőgépet vagy autót vezetni.
Scanner - Segítségével papíron lévő képeket és szövegeket lehet a számítógépbe bevinni, azaz számítógépes adattá alakítani, digitalizálni. A szkennereket alapjában véve két területen lehet jól hasznosítani: képek, illetve nyomtatott szövegek bevitelére. A bevitt képeket archiválhatjuk, felhasználhatjuk kiadványszerkesztésbe, weboldalak készítésénél. A bevitt szöveg is képnek számít, míg egy szövegfelismerő program segítségével fel nem dolgozzuk. Ezután viszont a szöveg úgy viselkedik, mintha mi magunk gépeltük volna be. Némi javításra szükség van, mivel egyetlen felismerő program sem dolgozik hibák nélkül, hisz a sikeres szövegfelismerést sok tényező megzavarhatja. Az egyik legjobb szövegfelismerő program a magyar Recognita. A digitalizálás minőségét minden esetben DPI (teljes nevén Dot Per Inch) mértékegységben adják meg, ami az egy hüvelyken elhelyezkedő képpontok számát mutatja. Értelemszerűen minél magasabb ez az érték, annál több képpont van egymás mellé sűrítve és annál jobb képminőség születik. Sajnos a minőség emelkedésével a kép mérete is egyenes arányban növekszik, így nem megfelelő minőségérték kiválasztásakor irreálisan nagy méretű alkotások jöhetnek létre.
Mikrofon - Hangdigitalizálásnál, van jelentősége, hangok bevitelére szolgál. A mikrofon a hangrögzítés egyik eszköze. Az interneten keresztül lebonyolított telefonáláshoz, videokonferenciához is használhatunk. A nyelvtanulást segítő programok között sok olyan található, mely kiejtésünket rögzíti, elemzi. E programok használatához is elengedhetetlen egy jó minőségű mikrofon. Ezt az eszközt a hangkártyához kell csatlakoztatni. Gyakran találkozhatunk olyan alaplappal, amely integráltan tartalmazza ezt a szolgáltatást.
Web kamera - Internet kapcsolattal rendelkező számítógéphez csatlakoztatott mozgókép-rögzítő kamera, amely az általa egy adott földrajzi ponton felvett képsorokat továbbítja az interneten keresztül. A web kamera bárhol felállítható, ahol rendelkezésre áll egy internetre kapcsolódó számítógép: akár egy város főterén, egy meteorológiai műholdon, de az otthonunkban is.
Vonalkód olvasó - Az árukód leolvasó is a képdigitalizálóhoz hasonlóan működik, azzal a különbséggel, hogy a letapogatott felület nem kép vagy szöveg, hanem különböző vastagságú függőleges csíkok (illetve az azok alatt elhelyezkedő számok) halmaza. Az árukódok egyik legfontosabb komponense az első három karaktere, amely azon ország kódját tartalmazza, ahonnan a termék származik.