Termékek
- Billentyűzet 2013
- Digitalizáló, Streaming 39
- Digitalizáló Eszköz 7
- Digitális rajztábla 110
- Dokumentum kamera 12
- Egér, billentyűzet kiegészítő 1394
- Egér, pozicionáló 2671
- Fejhallgató, headset 4546
- Fejhallgató, headset kiegészítő 434
- Hangszóró 1666
- Konferencia Eszközök 156
- Külső merevlemez 219
- Külső SSD 154
- Mikrofon 547
- Monitor 1863
- Monitor kiegészítő 53
- Monitor Lámpa 33
- Monitor magasító állvány 75
- Pendrive 472
- Presenter 30
- Szkenner 124
- TV / Monitor tartó konzol 1686
- TV Tuner 5
- USB Ujjlenyomat Olvasó 3
- Üzleti Kijelző 111
- Webkamera 219
Számítógép periféria
14446Betöltés... Kérjük várjon!
Asus 15.6" ZenScreen MB165B Hordozható Monitor
- 15,6"
- 1366x768
- 60 Hz
- 10 ms
- 16:9
- TN
- Forgatható
Samsung 57" Odyssey Neo G95NC Ívelt Gaming Monitor
- 57"
- 7680x2160
- 240 Hz
- 1,0 ms
- 32:9
- VA
- 2500:1 SCR
- Dönthető
Philips SHC5200 vezeték nélküli fejhallgató - Fekete
- Fejhallgató
- Wireless
- Zene
- On-Ear
- Rádió (RF)
- 10 Hz - 20 kHz
- Fekete
Samsung Galaxy Buds FE Bluetooth Wireless Headset - Grafit
- Headset
- Wireless
- In-Ear
- Bluetooth 5.2
- Szürke
Xiaomi Redmi Buds 6 Bluetooth Fülhallgató Headset Töltőtokban - Fekete
- Headset
- Wireless
- Zene
- In-Ear
- Bluetooth 5.4
- 20 Hz - 20 kHz
- Fekete
Shokz OpenRun Pro2 Bluetooth Csontrezgéses Sport Fejhallgató Headset - Fekete
- Headset
- Wireless
- Sport
- Csontrezgéses
- Bluetooth
- 20 Hz - 20 kHz
- Fekete
Asus Rog Cetra II Core Gaming Fülhallgató Fekete
- Fülhallgató
- Vezetékes
- Gaming
- In-Ear
- 3.5 mm Jack
- 1,25 m
- 20 Hz - 40 kHz
- Fekete
ACT AC5610 Wireless Billentyűzet - Magyar
- Bluetooth
- Slim
- Magyar
- Multimédia gombok
- Ezüst
- Fehér
Axagon HMC-KB-HU Billentyűzet USB HUB - Magyar
- USB Type-C
- Slim
- Magyar
- Szürke
Xiaomi Buds 5 Pro Bluetooth Fülhallgató Headset Töltőtokban - Fekete
- Fülhallgató
- Wireless
- In-Ear
- Bluetooth 5.2
- 20 Hz - 20 kHz
- Fekete
MSI Vigor GK30 USB Mechanikus Gaming Billentyűzet ENG - Fekete
- USB Type-A
- Gamer Mechanikus
- Angol
- Csuklótámasz
- Háttérvilágítás
- Multimédia gombok
- Fekete
Tracer Expert RF Wireless Billentyűzet Touchpaddal - Angol (US)
- RF 2.4GHz
- Billentyűzet Touchpad
- Amerikai
- Multimédia gombok
- Ezüst
Redragon K633CGO Ryze RGB (Red Switch) Vezetékes Gaming Mechanikus Billentyűzet - Angol (US)
- USB Type-C
- USB Type-A
- Gamer Mechanikus
- Angol
- Háttérvilágítás
- Multimédia gombok
- Fekete
Razer Hammerhead HyperSpeed PlayStation Wireless Headset - Fehér
- Headset
- Wireless
- In-Ear
- Bluetooth 5.2
- 20 Hz - 20 kHz
- Fehér
Keychron C1 Pro 80% Wireless Mechanikus Billentyűzet (Brown Switch) US - Szürke / Fekete
- USB Type-A
- USB Type-C
- Bluetooth
- RF 2.4GHz
- Gamer Mechanikus
- Amerikai
- ANSI
- Háttérvilágítás
- Multimédia gombok
- Szürke
- Fekete
Sony SRS-NB10 Nyakpántos bluetooth hangszóró
- Fejhallgató
- Wireless
- Sport
- Nyakpántos
- Bluetooth
- Fekete
Swissten 51204000 Bluetooth Mono Fülhallgató Headset - Fekete
- Headset
- Wireless
- Call center
- In-Ear
- Bluetooth
- 20 Hz - 20 kHz
- Fekete
Maclean MC-451 15"-42" LCD TV/Monitor fali tartó polccal - Fekete (1 kijelző)
- Asztali állvány
- 75x75
- 100x100
- 100x200
- 200x200
- Dönthető
- 15"
- 42"
- 20 kg
Samsung Galaxy Buds FE Bluetooth Wireless Headset - Fehér
- Headset
- Wireless
- In-Ear
- Bluetooth 5.2
- 20 Hz - 20 kHz
- Fehér
iiyama 44.5" ProLite XCB4594DQSN-B1 Ívelt Gaming Monitor
- 44.5"
- 5120x1440
- 165 Hz
- 0,8 ms
- 32:9
- VA
- Hangszóró
- Dönthető
Keychron B1 Pro Wireless Mechanikus Billentyűzet HU - Fekete / Szürke
- USB Type-A
- USB Type-C
- Bluetooth
- RF 2.4GHz
- Gamer Mechanikus
- Slim
- Magyar
- Multimédia gombok
- Fekete
- Szürke
- Grafitszürke
Perifériának nevezzük a számítógép központi egységéhez kívülről csatlakozó eszközöket, melyek az adatok ki- vagy bevitelét, illetve megjelenítését szolgálják.
Bemeneti perifériák
Ezek azok az eszközök, amelyek a számítógépbe történő adatbevitelt biztosítják. Sok bemeneti perifériát használhatunk. Ezek a billentyűzet, az egér, a touchpad, a mikrofon és kamera vagy a szkenner. A modernebb eszközöket, mint digitalizáló tábla, vonalkód olvasó, vagy ujjlenyomat olvasó, játékvezérlők, kormányok is a bemeneti perifériák közé sorolhatjuk.
Kimeneti perifériák
Ezeknek a perifériáknak köszönhetően jelenik meg az információ a számunkra. Az elsődleges kimeneti eszköz tehát a monitor. További kimeneti periféria lehet a nyomtató, a projektor, a rajzgép vagy a hangszóró is.
Be- és kimeneti perifériák
Azokat az eszközöket soroljuk ide, amelyek kétirányú adatátvitelre képesek. Ezek az érintőképernyő, a hálózati csatoló, a hangkártya és a videókártya.Napjaink egyik legelterjedtebb perifériája az érintőképernyő. Ennek használatával a kijelzőn megjelenő lehetőségeket érintéssel választhatjuk ki. A mobiltelefonok legtöbbje szinte kivétel nélkül már ezt a technológiát alkalmazza, laptopoknál nem ennyire elterjedt. Némely periféria elengedhetetlen egy eszköz üzemszerű működéséhez, más perifériák használatával a számítógép képességeit bővíteni tudjuk. A csatlakoztatott kiegészítő eszközök mindegyike egy úgynevezett eszközmeghajtó (driver) keretprogram segítségével válik használhatóvá. Napjainkban a perifériás eszközök tartalmazzák a drivert. Első használat alkalmával feltelepítik a számítógépre, aztán problémamentesen működik. A perifériás eszközök közé tartoznak a vezetékek és a kábelek is, annyira beleivódtak a hétköznapjainkba, hogy legtöbbször említést sem teszünk róluk. Nem is érdemes, mert a legújabb kivitelek már Bluetooth rendszeren keresztül csatlakoznak a géphez. A jövőben már nem lesz szükség a perifériás eszközök vezetékes csatlakoztatására.
Billentyűzet - Elsődleges bemeneti periféria. A számítógép billentyűzete önálló mikroprocesszoros egység. A billentyűzet processzora folyamatosan figyeli a billentyű lenyomásokat. A lenyomott billentyű kódját (scan-kód) a számítógépnek küldi. Jelenleg használatosak a 105 gombos billentyűzetek, amelyek egyértelműen a Microsoft Windows operációs rendszer változataihoz (95, 98, 99, NT, Millenium) készült. Három billentyűt "windows-os" feladatokra alakítottak ki.
Egér - A bemeneti perifériák közül a második legfontosabb helyet tudhatja magáénak. Maga az egér egy úgynevezett egérkurzort használ, amely a képernyőn pontosan követi az elmozdulás irányát. Ennek segítségével lehet rámutatni a megfelelő objektumra (például ikon, menüpont, nyomógomb) majd az egér gombjával aktivizálni (ezt a műveletet a számítástechnikai szlengben „klikkelésnek” hívják, ugyanis az operációt egy kattanó hang jelzi, amely az egér gombjának lenyomásával keletkezik). Nyomógombokból, alapértelmezés szerint kettő található. Számtalan modell azonban hárommal rendelkezik, ám a középsőt csak speciális programozással lehet használhatóvá tenni (nem véletlen, hogy a modernebb egereknél ezt egy koronggal helyettesítik, amely kiválóan alkalmas a Windows™ operációs rendszerekben a függőleges gördítő sáv mozgatására).
Mechanikus egér: Egy gumival bevont fémgolyó mozgását követi két érzékelő korong (az egyik a függőleges- míg a másik a vízszintes elmozdulás állapotát figyeli). Az ilyenfajta egerekhez speciális alátétet (úgynevezett egérpadot) árusítanak, amely csúszásmentes felületet biztosít az egér golyójának.
Optikai egér: Ezek alján egy kis optikai érzékelő figyeli az elmozdulás irányát és sebességét.
Trackball (pozícionáló gömb) Elsősorban helytakarékossági okok vezérelték a készítőit, ugyanis a felhasználó nem az egeret mozgatja, hanem annak golyóját (értelemszerűen a golyót por- és zsírtaszító anyaggal vonták be, hogy csökkentsék az érzékelőkbe jutó szennyeződéseket). A nyomógombokat sajnos nem lehetett megspórolni, így azok funkciójukat tekintve megmaradtak. A modellt az úgynevezett táskaszámítógépekhez (laptop) tervezték, de közkedveltsége miatt a drágább billentyűzetek már tartalmazzák.
Touchpad - Egy nyomásra érzékeny felület áll rendelkezésre arra, hogy a felhasználó valamelyik ujját mozgassa rajta. Az ujj mozgását egy elektronika továbbítja a számítógép felé, ahogyan mozgatjuk az ujjunkat rajta, úgy mozog a monitoron is az egérmutató. Szintén a táskaszámítógépekhez tervezték.
Digitalizáló Tábla A4 vagy A5 méretű érzékelő tábla, amihez egy egér és egy toll tartozik. Az érintőegér és a fényceruza ötvözete, ahol a felhasználó nem az ujját használja a pozícionálásra, hanem egy speciális ceruzát. Előnye a berendezésnek, hogy az emberi érintéskor keletkezett szennyeződések, zsírfoltok szinte teljes mértékben kiküszöbölődnek, és ez által sokkal biztonságosabb, hatékonyabb pozícionálásra nyílik lehetőség. A digitalizáló tábla kiválóan alkalmas rajzok készítésére, hiszen ugyanúgy kell dolgozni rajta mintha az egy papírlapra történne.
Fényceruza Egy ceruza nagyságú eszköz, amelynek végén fényt kibocsájtó dióda található. A megfelelő objektumra mutatva fénye akadályba ütközik, és vezérlő elektronikája ezen változást figyeli, majd továbbítja a számítógép felé. Előszeretettel alkalmazzák a drágább menedzser kalkulátoroknál és olyan berendezéseknél, ahol a tisztasági körülmények nem megfelelőek egy hagyományos egér használatához (például az autószerelő műhelyek motordiagnosztikai berendezései is fényceruzát használnak adatbevitelre).
Joystick (botkormány) A botkormány szimulációs vezérlésekre alkalmas, amelyek egyre nagyobb teret hódítanak. Működését tekintve, rúdjának valamilyen irányú elmozdítására a kurzor ugyanebbe az irányba mozdul el, és addig mozog amíg a rudat alapállapotba nem helyezzük. Fontos szerepet kap az úgynevezett fire, vagy tüzelés gomb, amelyet megnyomva egy bizonyos kód generálódik a számítógép felé.
Kormány - Szimulációs vezérlésekre alkalmas. Maga a hardver egy repülőgép vagy egy személygépkocsi kormányát illetve gázkarját, pedáljait, váltóját próbálja élethűen utánozni. A megfelelő szimulátorral történő játék közben a felhasználó virtuálisan is átélheti, hogy milyen valójában egy repülőgépet vagy autót vezetni.
Scanner - Segítségével papíron lévő képeket és szövegeket lehet a számítógépbe bevinni, azaz számítógépes adattá alakítani, digitalizálni. A szkennereket alapjában véve két területen lehet jól hasznosítani: képek, illetve nyomtatott szövegek bevitelére. A bevitt képeket archiválhatjuk, felhasználhatjuk kiadványszerkesztésbe, weboldalak készítésénél. A bevitt szöveg is képnek számít, míg egy szövegfelismerő program segítségével fel nem dolgozzuk. Ezután viszont a szöveg úgy viselkedik, mintha mi magunk gépeltük volna be. Némi javításra szükség van, mivel egyetlen felismerő program sem dolgozik hibák nélkül, hisz a sikeres szövegfelismerést sok tényező megzavarhatja. Az egyik legjobb szövegfelismerő program a magyar Recognita. A digitalizálás minőségét minden esetben DPI (teljes nevén Dot Per Inch) mértékegységben adják meg, ami az egy hüvelyken elhelyezkedő képpontok számát mutatja. Értelemszerűen minél magasabb ez az érték, annál több képpont van egymás mellé sűrítve és annál jobb képminőség születik. Sajnos a minőség emelkedésével a kép mérete is egyenes arányban növekszik, így nem megfelelő minőségérték kiválasztásakor irreálisan nagy méretű alkotások jöhetnek létre.
Mikrofon - Hangdigitalizálásnál, van jelentősége, hangok bevitelére szolgál. A mikrofon a hangrögzítés egyik eszköze. Az interneten keresztül lebonyolított telefonáláshoz, videokonferenciához is használhatunk. A nyelvtanulást segítő programok között sok olyan található, mely kiejtésünket rögzíti, elemzi. E programok használatához is elengedhetetlen egy jó minőségű mikrofon. Ezt az eszközt a hangkártyához kell csatlakoztatni. Gyakran találkozhatunk olyan alaplappal, amely integráltan tartalmazza ezt a szolgáltatást.
Web kamera - Internet kapcsolattal rendelkező számítógéphez csatlakoztatott mozgókép-rögzítő kamera, amely az általa egy adott földrajzi ponton felvett képsorokat továbbítja az interneten keresztül. A web kamera bárhol felállítható, ahol rendelkezésre áll egy internetre kapcsolódó számítógép: akár egy város főterén, egy meteorológiai műholdon, de az otthonunkban is.
Vonalkód olvasó - Az árukód leolvasó is a képdigitalizálóhoz hasonlóan működik, azzal a különbséggel, hogy a letapogatott felület nem kép vagy szöveg, hanem különböző vastagságú függőleges csíkok (illetve az azok alatt elhelyezkedő számok) halmaza. Az árukódok egyik legfontosabb komponense az első három karaktere, amely azon ország kódját tartalmazza, ahonnan a termék származik.