Személyes átvétel
Címünk: 1094. Budapest, Ferenc tér 5.
Nyitvatartás: Hétfő- Péntek 10:30 - 19:00
Üzletünkben szakképzett eladóktól veheti át a kiválasztott terméket.
INGYENES
Átvételi pontok
Rendeljen GLS, FoxPost és MPL pontokra!
Nem ér haza a futárhoz? Semmi gond! Válassza a GLS, FoxPost vagy MPL csomagautomatát, és vegye át csomagját bármikor!
+ 1 490 Ft-tól
Házhozszállítás
Rendelését a GLS, MPL szállítja házhoz!
Kényelmes és gyors házhozszállítás! Rendelését a GLS vagy az MPL futárai viszik házhoz.
+ 1 890 Ft-tól
Ezek a termékek is érdekelhetnek
Külső raktáron
22 040 Ft
Külső raktáron
31 690 Ft
Termék Leírás
A Lockheed F-22 Raptor egy amerikai légi felsőbbrendű vadászgép, magasan fejlett földi támadási képességekkel, valamint elektronikus hadviseléssel és elektronikus órával. Az F-22 1991 áprilisában nyerte meg az USAAF által meghirdetett Advanced Tactical Fighter versenyt, amely 1981-ig nyúlik vissza. Ekkor indult egy 12 milliárd dolláros program, és megkezdődött egy rendkívül manőverezhető, közvetetten irányított Stealth vadászgép építése.
Az amerikai haditengerészet 1986 áprilisában csatlakozott a programhoz, abban a reményben, hogy megépítheti az F-14 Tomcat utódját. Ugyanebben az évben a védelmi minisztérium bejelentette, hogy a Lockheed és a Northrop továbbjutott a következő szakaszba. Mindegyik vállalatnak meg kellett építenie egy prototípust, YF-22-vel, illetve YF-23-mal. Ettől kezdve a Lockheed összefogott a Boeinggel és a General Dynamics-szal, aminek eredményeként később a soros repülőgépekkel kapcsolatos munka megoszlott a Boeing és a Lockheed üzemek között. Az YF-22 első prototípusát 87-3997 / N22YF-nek hívták, és újonnan épített General Electric YF120 motorokkal szerelték fel. A gép repülése 1990. szeptember 29-én történt.
Nem sokkal ezután, 1990. október 30-án egy második 87-3998 / N22YF prototípus repült, amelyet egy alternatív Pratt-Whitney YF119 motor hajt. Miután a Northrop / McDonnell Douglas csapat gondosan összehasonlította a paramétereket a versenyző YF-23-mal, bejelentették, hogy a verseny győztese az YF-22 lett YF119 motorral. Az F-22A végleges változatának tervezését 1992 márciusában fagyasztották be. A prototípushoz képest a különbségek között szerepelt a trapéz alakú szárnyfesztávolság 13,59 m-re növelése, ami azonban nem növelte a szárny felületét, a szárnyprofil vastagságának csökkenése a gyökérnél és csavarodása, ami jobbat biztosított. a repülőgép irányíthatósága a szuperszonikus sebesség tekintetében. A dupla függőleges farok területe szintén 27,2 m2-re csökkent. A Lockheed F-22 Raptor az egyik első, ha nem az egyetlen, ötödik generációs vadászgép a világon.
A teljesen új erőforrás (két Pratt-Whitney F119-PW-100 hajtómű vektoros tolóerővel) és az alacsony aerodinamikai ellenállásnak köszönhetően az F-22 sebessége - nem hivatalos adatok szerint - meghaladja a 2,4 Ma-t. Ezenkívül rendkívül manőverezhető, ami lehetővé teszi olyan akrobatikus figurák végrehajtását, mint például a Pugacheva kobra vagy a Kulbit. Az F-22 másik fontos jellemzője a Stealth technológia, amely azonban az F-117-nél kevésbé a RAM-on, sokkal inkább az aerodinamikai kiválóságon, a repülőgépváz általános formáján és a kifinomult külső részleteken alapul. A pontos radarnézet (RCS) azonban továbbra is titkosított. Szintén nagyon fontos a rendkívül innovatív AN / APG-77 radar használata, aminek köszönhetően körülbelül 250 km-ről lehet tárgyakat észlelni.
Ezen túlmenően ez a radar lehetővé teszi, hogy az F-22 "mini-AWACS" repülőgépként működjön, ami jelentősen növeli a csapásmérő csapatok harci képességeit ezzel a repülőgéppel. Az AN / APG-77 az ellenség elektronikus radarjának megtámadására és érzékelői túlterhelésére is használható. Az F-22 gyártása 2011-ben fejeződött be, 187 soros repülőgép gyártásával, a gyártósorok és létesítmények karbantartására a Lockheed köteles volt. Technológiai fejlődése miatt az F-22-t nem exportálják.
Az amerikai haditengerészet 1986 áprilisában csatlakozott a programhoz, abban a reményben, hogy megépítheti az F-14 Tomcat utódját. Ugyanebben az évben a védelmi minisztérium bejelentette, hogy a Lockheed és a Northrop továbbjutott a következő szakaszba. Mindegyik vállalatnak meg kellett építenie egy prototípust, YF-22-vel, illetve YF-23-mal. Ettől kezdve a Lockheed összefogott a Boeinggel és a General Dynamics-szal, aminek eredményeként később a soros repülőgépekkel kapcsolatos munka megoszlott a Boeing és a Lockheed üzemek között. Az YF-22 első prototípusát 87-3997 / N22YF-nek hívták, és újonnan épített General Electric YF120 motorokkal szerelték fel. A gép repülése 1990. szeptember 29-én történt.
Nem sokkal ezután, 1990. október 30-án egy második 87-3998 / N22YF prototípus repült, amelyet egy alternatív Pratt-Whitney YF119 motor hajt. Miután a Northrop / McDonnell Douglas csapat gondosan összehasonlította a paramétereket a versenyző YF-23-mal, bejelentették, hogy a verseny győztese az YF-22 lett YF119 motorral. Az F-22A végleges változatának tervezését 1992 márciusában fagyasztották be. A prototípushoz képest a különbségek között szerepelt a trapéz alakú szárnyfesztávolság 13,59 m-re növelése, ami azonban nem növelte a szárny felületét, a szárnyprofil vastagságának csökkenése a gyökérnél és csavarodása, ami jobbat biztosított. a repülőgép irányíthatósága a szuperszonikus sebesség tekintetében. A dupla függőleges farok területe szintén 27,2 m2-re csökkent. A Lockheed F-22 Raptor az egyik első, ha nem az egyetlen, ötödik generációs vadászgép a világon.
A teljesen új erőforrás (két Pratt-Whitney F119-PW-100 hajtómű vektoros tolóerővel) és az alacsony aerodinamikai ellenállásnak köszönhetően az F-22 sebessége - nem hivatalos adatok szerint - meghaladja a 2,4 Ma-t. Ezenkívül rendkívül manőverezhető, ami lehetővé teszi olyan akrobatikus figurák végrehajtását, mint például a Pugacheva kobra vagy a Kulbit. Az F-22 másik fontos jellemzője a Stealth technológia, amely azonban az F-117-nél kevésbé a RAM-on, sokkal inkább az aerodinamikai kiválóságon, a repülőgépváz általános formáján és a kifinomult külső részleteken alapul. A pontos radarnézet (RCS) azonban továbbra is titkosított. Szintén nagyon fontos a rendkívül innovatív AN / APG-77 radar használata, aminek köszönhetően körülbelül 250 km-ről lehet tárgyakat észlelni.
Ezen túlmenően ez a radar lehetővé teszi, hogy az F-22 "mini-AWACS" repülőgépként működjön, ami jelentősen növeli a csapásmérő csapatok harci képességeit ezzel a repülőgéppel. Az AN / APG-77 az ellenség elektronikus radarjának megtámadására és érzékelői túlterhelésére is használható. Az F-22 gyártása 2011-ben fejeződött be, 187 soros repülőgép gyártásával, a gyártósorok és létesítmények karbantartására a Lockheed köteles volt. Technológiai fejlődése miatt az F-22-t nem exportálják.
Műszaki adatok
Típus | Modell - Műanyag |
Kiknek ajánljuk | Fiúknak |
Korosztály | 14+ éveseknek |
Méretarány | 1:72 |
Súly (bruttó) | 0.81 kg |
Törekszünk a weboldalon megtalálható pontos és hiteles információk közlésére. Olykor, ezek tartalmazhatnak téves információkat: a képek tájékoztató jellegűek és tartalmazhatnak tartozékokat, amelyek nem szerepelnek az alapcsomagban, egyes leírások vagy az árak előzetes értesítés nélkül megváltozhatnak a gyártók által, vagy hibákat tartalmazhatnak.
Hibát talált a leírásban vagy az adatlapon?
Jelezze nekünk!
Hibát talált a leírásban vagy az adatlapon?
Jelezze nekünk!
Vélemények
- Minden vélemény
- Saját véleményem
Kérdések
- Minden kérdés
- Saját kérdés
Miért válassz minket?

🏆 Díjnyertes Webáruház
A bestmarkt.hu az Év Webshopja 2024 versenyen az egyik legjobb magyar webáruház lett! Vásároljon bizalommal!
Megbízható bolt
Biztonságos vásárlás, ellenőrzött forrásból! Rendszeresen frissülő készlet, gyors kiszállítás.
100% MAGYAR webáruház
Cégünk 100% ban magyar vállalkozás, magyar tulajdonosi körrel, magyar munkavállalókkal, budapesti központtal. Vásároljon Ön is magyar webáruházból, ezzel segítve a magyar gazdaság fejlődését.
14 nap
indokolás nélküli
elállás
indokolás nélküli
elállás
Több mint 7500
termék raktárról azonnal
termék raktárról azonnal
Üzletünkben szakképzett eladók segítségével, akár személyesen is vásárolhat. Óriási raktárkészletünkről azonnal átvehetőek a legnépszerűbb termékek.