Academy Cutty Sark Klipper hajó műanyag modell (1:1350)
- Azonosító: #715662
- Model#: MA-14110
- Frissítve: 34 perce
- Academy
- Fiúknak
- 14+ éveseknek
- 1:1350
Külső raktáron
24 hónap jótállás
6 020 Ft
4 740 Ft + Áfa
Academy Cutty Sark Klipper hajó műanyag modell (1:1350) termék leírása
A klipperek, különösen a tizenkilencedik század második felében készültek, talán a valaha épített legszebb hajók voltak, és a tengerészeti mérnöki tudomány csúcsát képviselték a "vitorlák aranykorában". A legismertebb ezek közül kétségtelenül a Cutty Sark. Ezt a vitorlást 1869-ben építették a híres skót hajótulajdonos, John Willis kapitány különleges kérésére a Clyde hajógyárban.
A projekt feltételezése egy olyan hajó megépítése volt, amely képes legyőzni az akkori leggyorsabb, mindössze egy évvel korábban vízre bocsátott Thermopylae klippert. A kitűzött cél elérése érdekében a legmodernebb technológiákat és a legmagasabb minőségű anyagokat alkalmaztuk.
Paradox módon az anyagköltségek és a magasan képzett munkaerő okozta az eredeti vállalkozó csődjét, és egy másik, szomszédos hajógyárnak kellett befejeznie. Amikor a művelet végül sikeresen befejeződött, sikerült megszerezni az akkori leggyorsabb hajót, amely a hatalmas vitorlafelületnek köszönhetően 17 csomó feletti sebességgel fejlődött.
Nyilvánvaló, hogy az ilyen megerőltető eredményeket nemcsak propagandacélokat szolgálták, hanem gyakorlati alkalmazásokat is. A Cutty Sark feladata az volt, hogy teát szállítson Kínából Nagy-Britanniába.
Az idő itt nagy szerepet játszott, mert minél gyorsabban szállították ki a tornyokat a londoni piacra, annál drágábbak lettek volna. A Kínából induló út minden évben igazi verseny és egyben kínszenvedés volt a legénység számára, könyörtelenül sürgette a kapitány, aki a pénzjutalom és a presztízs reményében ismét megpróbálta megdönteni a gyorsasági rekordot.
A klipperek jó ideje a 19. század végén ért véget, amikor már nem tudták megbirkózni a modern gőzhajók versenyével. A Cutty Sark sok más vitorlás hajó sorsára jutott. 1895-ben eladták egy portugál cégnek, ahol hosszú évekig csavargóként, majd vitorla nélküli bárkaként szolgált.
1922 júniusában egy nyugdíjas tengeri farkas, Dowman kapitány megvásárolta a rozoga hajót, és Angliába vontatta. Ott sok évnyi munka után a Cutty Sarkot – elsősorban új, bár az eredeti vitorláknak megfelelő vitorlák felszerelésével – visszaállították korábbi fényébe, és 1938-ban a greenhithei Thames Training College-t kiképzőhajóként mutatták be.
1952-ben megalakult a Cutty Sark érdekében működő egyesület, és ennek kezdeményezésére öt évvel később a legendás vitorlás végül befejezte színes pályafutását, és véglegesen a greenwichi rakparton fog horgonyozni.
A projekt feltételezése egy olyan hajó megépítése volt, amely képes legyőzni az akkori leggyorsabb, mindössze egy évvel korábban vízre bocsátott Thermopylae klippert. A kitűzött cél elérése érdekében a legmodernebb technológiákat és a legmagasabb minőségű anyagokat alkalmaztuk.
Paradox módon az anyagköltségek és a magasan képzett munkaerő okozta az eredeti vállalkozó csődjét, és egy másik, szomszédos hajógyárnak kellett befejeznie. Amikor a művelet végül sikeresen befejeződött, sikerült megszerezni az akkori leggyorsabb hajót, amely a hatalmas vitorlafelületnek köszönhetően 17 csomó feletti sebességgel fejlődött.
Nyilvánvaló, hogy az ilyen megerőltető eredményeket nemcsak propagandacélokat szolgálták, hanem gyakorlati alkalmazásokat is. A Cutty Sark feladata az volt, hogy teát szállítson Kínából Nagy-Britanniába.
Az idő itt nagy szerepet játszott, mert minél gyorsabban szállították ki a tornyokat a londoni piacra, annál drágábbak lettek volna. A Kínából induló út minden évben igazi verseny és egyben kínszenvedés volt a legénység számára, könyörtelenül sürgette a kapitány, aki a pénzjutalom és a presztízs reményében ismét megpróbálta megdönteni a gyorsasági rekordot.
A klipperek jó ideje a 19. század végén ért véget, amikor már nem tudták megbirkózni a modern gőzhajók versenyével. A Cutty Sark sok más vitorlás hajó sorsára jutott. 1895-ben eladták egy portugál cégnek, ahol hosszú évekig csavargóként, majd vitorla nélküli bárkaként szolgált.
1922 júniusában egy nyugdíjas tengeri farkas, Dowman kapitány megvásárolta a rozoga hajót, és Angliába vontatta. Ott sok évnyi munka után a Cutty Sarkot – elsősorban új, bár az eredeti vitorláknak megfelelő vitorlák felszerelésével – visszaállították korábbi fényébe, és 1938-ban a greenhithei Thames Training College-t kiképzőhajóként mutatták be.
1952-ben megalakult a Cutty Sark érdekében működő egyesület, és ennek kezdeményezésére öt évvel később a legendás vitorlás végül befejezte színes pályafutását, és véglegesen a greenwichi rakparton fog horgonyozni.
Academy Cutty Sark Klipper hajó műanyag modell (1:1350) műszaki adatai
Típus | Modell - Műanyag |
Kiknek ajánljuk | Fiúknak |
Korosztály | 14+ éveseknek |
Méretarány | 1:1350 |
Súly (bruttó) | 0.22 kg |
Törekszünk a weboldalon megtalálható pontos és hiteles információk közlésére. Olykor, ezek tartalmazhatnak téves információkat: a képek tájékoztató jellegűek és tartalmazhatnak tartozékokat, amelyek nem szerepelnek az alapcsomagban, egyes leírások vagy az árak előzetes értesítés nélkül megváltozhatnak a gyártók által, vagy hibákat tartalmazhatnak.
Hibát talált a leírásban vagy az adatlapon? Jelezze nekünk!
Academy Cutty Sark Klipper hajó műanyag modell (1:1350) vélemények
Erről a termékről még nem írt véleményt senki, legyen Ön az első értékelő!
Kérdések és Válaszok
Kérdése van a(z) Academy Cutty Sark Klipper hajó műanyag modell (1:1350) termékről?
Erről a termékről még nem kérdezett senki, legyen Ön az első!