Személyes átvétel
Címünk: 1094. Budapest, Ferenc tér 5.
Nyitvatartás: Hétfő- Péntek 10:30 - 19:00
Üzletünkben szakképzett eladóktól veheti át a kiválasztott terméket.
INGYENES
Átvételi pontok
Rendeljen GLS, FoxPost és MPL pontokra!
Nem ér haza a futárhoz? Semmi gond! Válassza a GLS, FoxPost vagy MPL csomagautomatát, és vegye át csomagját bármikor!
+ 1 490 Ft-tól
Házhozszállítás
Rendelését a GLS, MPL szállítja házhoz!
Kényelmes és gyors házhozszállítás! Rendelését a GLS vagy az MPL futárai viszik házhoz.
+ 1 890 Ft-tól
Ezek a termékek is érdekelhetnek
Termék Leírás
A klipperek, különösen a tizenkilencedik század második felében készültek, talán a valaha épített legszebb hajók voltak, és a tengerészeti mérnöki tudomány csúcsát képviselték a "vitorlák aranykorában". A legismertebb ezek közül kétségtelenül a Cutty Sark. Ezt a vitorlást 1869-ben építették a híres skót hajótulajdonos, John Willis kapitány különleges kérésére a Clyde hajógyárban.
A projekt feltételezése egy olyan hajó megépítése volt, amely képes legyőzni az akkori leggyorsabb, mindössze egy évvel korábban vízre bocsátott Thermopylae klippert. A kitűzött cél elérése érdekében a legmodernebb technológiákat és a legmagasabb minőségű anyagokat alkalmaztuk.
Paradox módon az anyagköltségek és a magasan képzett munkaerő okozta az eredeti vállalkozó csődjét, és egy másik, szomszédos hajógyárnak kellett befejeznie. Amikor a művelet végül sikeresen befejeződött, sikerült megszerezni az akkori leggyorsabb hajót, amely a hatalmas vitorlafelületnek köszönhetően 17 csomó feletti sebességgel fejlődött.
Nyilvánvaló, hogy az ilyen megerőltető eredményeket nemcsak propagandacélokat szolgálták, hanem gyakorlati alkalmazásokat is. A Cutty Sark feladata az volt, hogy teát szállítson Kínából Nagy-Britanniába.
Az idő itt nagy szerepet játszott, mert minél gyorsabban szállították ki a tornyokat a londoni piacra, annál drágábbak lettek volna. A Kínából induló út minden évben igazi verseny és egyben kínszenvedés volt a legénység számára, könyörtelenül sürgette a kapitány, aki a pénzjutalom és a presztízs reményében ismét megpróbálta megdönteni a gyorsasági rekordot.
A klipperek jó ideje a 19. század végén ért véget, amikor már nem tudták megbirkózni a modern gőzhajók versenyével. A Cutty Sark sok más vitorlás hajó sorsára jutott. 1895-ben eladták egy portugál cégnek, ahol hosszú évekig csavargóként, majd vitorla nélküli bárkaként szolgált.
1922 júniusában egy nyugdíjas tengeri farkas, Dowman kapitány megvásárolta a rozoga hajót, és Angliába vontatta. Ott sok évnyi munka után a Cutty Sarkot – elsősorban új, bár az eredeti vitorláknak megfelelő vitorlák felszerelésével – visszaállították korábbi fényébe, és 1938-ban a greenhithei Thames Training College-t kiképzőhajóként mutatták be.
1952-ben megalakult a Cutty Sark érdekében működő egyesület, és ennek kezdeményezésére öt évvel később a legendás vitorlás végül befejezte színes pályafutását, és véglegesen a greenwichi rakparton fog horgonyozni.
A projekt feltételezése egy olyan hajó megépítése volt, amely képes legyőzni az akkori leggyorsabb, mindössze egy évvel korábban vízre bocsátott Thermopylae klippert. A kitűzött cél elérése érdekében a legmodernebb technológiákat és a legmagasabb minőségű anyagokat alkalmaztuk.
Paradox módon az anyagköltségek és a magasan képzett munkaerő okozta az eredeti vállalkozó csődjét, és egy másik, szomszédos hajógyárnak kellett befejeznie. Amikor a művelet végül sikeresen befejeződött, sikerült megszerezni az akkori leggyorsabb hajót, amely a hatalmas vitorlafelületnek köszönhetően 17 csomó feletti sebességgel fejlődött.
Nyilvánvaló, hogy az ilyen megerőltető eredményeket nemcsak propagandacélokat szolgálták, hanem gyakorlati alkalmazásokat is. A Cutty Sark feladata az volt, hogy teát szállítson Kínából Nagy-Britanniába.
Az idő itt nagy szerepet játszott, mert minél gyorsabban szállították ki a tornyokat a londoni piacra, annál drágábbak lettek volna. A Kínából induló út minden évben igazi verseny és egyben kínszenvedés volt a legénység számára, könyörtelenül sürgette a kapitány, aki a pénzjutalom és a presztízs reményében ismét megpróbálta megdönteni a gyorsasági rekordot.
A klipperek jó ideje a 19. század végén ért véget, amikor már nem tudták megbirkózni a modern gőzhajók versenyével. A Cutty Sark sok más vitorlás hajó sorsára jutott. 1895-ben eladták egy portugál cégnek, ahol hosszú évekig csavargóként, majd vitorla nélküli bárkaként szolgált.
1922 júniusában egy nyugdíjas tengeri farkas, Dowman kapitány megvásárolta a rozoga hajót, és Angliába vontatta. Ott sok évnyi munka után a Cutty Sarkot – elsősorban új, bár az eredeti vitorláknak megfelelő vitorlák felszerelésével – visszaállították korábbi fényébe, és 1938-ban a greenhithei Thames Training College-t kiképzőhajóként mutatták be.
1952-ben megalakult a Cutty Sark érdekében működő egyesület, és ennek kezdeményezésére öt évvel később a legendás vitorlás végül befejezte színes pályafutását, és véglegesen a greenwichi rakparton fog horgonyozni.
Műszaki adatok
Típus | Modell - Műanyag |
Kiknek ajánljuk | Fiúknak |
Korosztály | 14+ éveseknek |
Méretarány | 1:1350 |
Súly (bruttó) | 0.22 kg |
Törekszünk a weboldalon megtalálható pontos és hiteles információk közlésére. Olykor, ezek tartalmazhatnak téves információkat: a képek tájékoztató jellegűek és tartalmazhatnak tartozékokat, amelyek nem szerepelnek az alapcsomagban, egyes leírások vagy az árak előzetes értesítés nélkül megváltozhatnak a gyártók által, vagy hibákat tartalmazhatnak.
Hibát talált a leírásban vagy az adatlapon?
Jelezze nekünk!
Hibát talált a leírásban vagy az adatlapon?
Jelezze nekünk!
Vélemények
- Minden vélemény
- Saját véleményem
Kérdések
- Minden kérdés
- Saját kérdés
Miért válassz minket?

🏆 Díjnyertes Webáruház
A bestmarkt.hu az Év Webshopja 2024 versenyen az egyik legjobb magyar webáruház lett! Vásároljon bizalommal!
Megbízható bolt
Biztonságos vásárlás, ellenőrzött forrásból! Rendszeresen frissülő készlet, gyors kiszállítás.
100% MAGYAR webáruház
Cégünk 100% ban magyar vállalkozás, magyar tulajdonosi körrel, magyar munkavállalókkal, budapesti központtal. Vásároljon Ön is magyar webáruházból, ezzel segítve a magyar gazdaság fejlődését.
14 nap
indokolás nélküli
elállás
indokolás nélküli
elállás
Több mint 7500
termék raktárról azonnal
termék raktárról azonnal
Üzletünkben szakképzett eladók segítségével, akár személyesen is vásárolhat. Óriási raktárkészletünkről azonnal átvehetőek a legnépszerűbb termékek.